Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:06Hej Erik.Tyvärr bor jag långt ifrån Umeå.Kan ju bli lite krångligt att träna tillsammans.Enda möjligheten vore väl att springa halva vägen var,sisådär 55mil:-)
Det är iafall kul att det är fler än jag som är maratondebutanter här på FB.
Det där med att a
Hej Erik.Tyvärr bor jag långt ifrån Umeå.Kan ju bli lite krångligt att träna tillsammans.Enda möjligheten vore väl att springa halva vägen var,sisådär 55mil:-)
Det är iafall kul att det är fler än jag som är maratondebutanter här på FB.
Det där med att a
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:10Kom igen Ami,gör ett försök. Jag har själv sprungit som längst en halvmara för fem år sedan,tror tiden var 1,57. Det hade säkert funkat bra att springa ytterligare någon mil då minns jag. Jag tror alla vi debutanter klarar maran om vi bara får vara skadef
Kom igen Ami,gör ett försök. Jag har själv sprungit som längst en halvmara för fem år sedan,tror tiden var 1,57. Det hade säkert funkat bra att springa ytterligare någon mil då minns jag. Jag tror alla vi debutanter klarar maran om vi bara får vara skadef
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:15Jag börjar bli riktigt sugen på hela maran. Jag har inte anmält mig till program, följer bara gratisversionen så gott jag hinner. Det är ju lite som du säger, jobb/skola, familj och många andra måsten finns ju där. Det enkla med löpning är visserligen att
Jag börjar bli riktigt sugen på hela maran. Jag har inte anmält mig till program, följer bara gratisversionen så gott jag hinner. Det är ju lite som du säger, jobb/skola, familj och många andra måsten finns ju där. Det enkla med löpning är visserligen att
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:18Jag har kört två HM, i maj efter Kungsholmen runt funderade jag på hur jag skulle känna mig om jag sprungit dubbelt så långt:
* Dubbelt så trött?
* Dubbelt så ont?
* Dubbelt så glad?
* Dubbelt så nöjd med mig själv?Jag fick ont i knäna efter 1 mil men f
Jag har kört två HM, i maj efter Kungsholmen runt funderade jag på hur jag skulle känna mig om jag sprungit dubbelt så långt:
* Dubbelt så trött?
* Dubbelt så ont?
* Dubbelt så glad?
* Dubbelt så nöjd med mig själv?
Jag fick ont i knäna efter 1 mil men f
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:20Jag håller fullständigt med Kjell.Skit samma om tiden blir fyra eller fem timmar.Lyckan att passera mållinjen måste ju kännas himmelsk:-)
Jag håller fullständigt med Kjell.Skit samma om tiden blir fyra eller fem timmar.Lyckan att passera mållinjen måste ju kännas himmelsk:-)
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:23Jag tror precis som du Camilla,att man för vara försiktig i början,det är lätt att vara för ivrig,det blir bara skador och annat elände. Vänja kroppen långsamt till att klara en större belastning tror jag är melodin.
Jag tror precis som du Camilla,att man för vara försiktig i början,det är lätt att vara för ivrig,det blir bara skador och annat elände. Vänja kroppen långsamt till att klara en större belastning tror jag är melodin.
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:29Leif. vist är det så att en renodlad maratonfantast som följer långpassen slaviskt så blir ju sverige långt väldigt patetiskt. Men som mig. Som kanske siktar på stockholmsmaran. och började träna för nio veckor sen. låter min utamning helt omöjlig om jag
Leif. vist är det så att en renodlad maratonfantast som följer långpassen slaviskt så blir ju sverige långt väldigt patetiskt. Men som mig. Som kanske siktar på stockholmsmaran. och började träna för nio veckor sen. låter min utamning helt omöjlig om jag
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:47Om jag ska springa marathon känner jag att jag bör ha lite vägledning. Alltså är ett av deras program bra för mig - för just variation, motivation och vägledning.
Jämförde 4 timmars och 3.30 timmars. 4 timmars började väldigt lugnt. Jag kanske ska blanda
Om jag ska springa marathon känner jag att jag bör ha lite vägledning. Alltså är ett av deras program bra för mig - för just variation, motivation och vägledning.
Jämförde 4 timmars och 3.30 timmars. 4 timmars började väldigt lugnt. Jag kanske ska blanda
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:49Bra ide att slänga snusdosan.Jag ska ta fasta på det.
Bra ide att slänga snusdosan.Jag ska ta fasta på det.
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 22:55Sen skadar det ju inte om jag även kör HM den 15 sep =)
Jihooo... ni har övertalat mig.
Min bild av så långa sträckor har varit att man MÅSTE springa som en galning (V)
Vid närmare eftertanke så har jag nog skapat den bilden för att "slippa" fundera ma
Sen skadar det ju inte om jag även kör HM den 15 sep =)
Jihooo... ni har övertalat mig.
Min bild av så långa sträckor har varit att man MÅSTE springa som en galning (V)
Vid närmare eftertanke så har jag nog skapat den bilden för att "slippa" fundera ma