Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 16:36Klart att vi måste! En gångare fixar 50 km på 3:35 så det är dags att sätta fart.
Klart att vi måste! En gångare fixar 50 km på 3:35 så det är dags att sätta fart.
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 16:37Löpning=driv i steget
Jogg=ej driv i steget
Löpning=driv i steget
Jogg=ej driv i steget
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 16:39Fast driv i steget måste du ju ha oavsett om du joggar eller springer. För annars blir det svårt att komma någonstans..
Fast driv i steget måste du ju ha oavsett om du joggar eller springer. För annars blir det svårt att komma någonstans..
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 17:51Med jogga brukar väl de flesta mena att springa i ett långsamt skonsamt tempo. Var gränsen går beror förstås på hur vältränad man är och hur skonsamt man vill att det ska vara. Men orden springa och löpträna har ju inget med farten att göra. Springer/löpe
Med jogga brukar väl de flesta mena att springa i ett långsamt skonsamt tempo. Var gränsen går beror förstås på hur vältränad man är och hur skonsamt man vill att det ska vara. Men orden springa och löpträna har ju inget med farten att göra. Springer/löpe
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 17:53Linda P: Sorry... Jag har helt missat att det är en fråga som ständigt kommer upp. Har funderat på det ett tag och ställde en fråga. Irriterar du dig på den så är det väl bara att ignorera den och läsa vidare i för dig mer intressanta trådar?
Linda P: Sorry... Jag har helt missat att det är en fråga som ständigt kommer upp. Har funderat på det ett tag och ställde en fråga. Irriterar du dig på den så är det väl bara att ignorera den och läsa vidare i för dig mer intressanta trådar?
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 20:48Maria, Nej nej jag är inte irriterad utan bara nyfiken på varför frågan kommer upp hela tiden 🙂
Maria, Nej nej jag är inte irriterad utan bara nyfiken på varför frågan kommer upp hela tiden 🙂
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 20:53Jag tänker iaf jogging =små benrörelser, fötterna rör sig inte mycket ovan marken och man trycker inte på något utan lite sådär vaggade.
Tycker inte man kan sätta en hastighetsgräns mellan jogg och löpning.
Jag tänker iaf jogging =små benrörelser, fötterna rör sig inte mycket ovan marken och man trycker inte på något utan lite sådär vaggade.
Tycker inte man kan sätta en hastighetsgräns mellan jogg och löpning.
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 21:18Jogging = skulle alla göra i slutet av 70-talet och resten av 80-talet. Fult idag.
Löpning = vad alla vill kalla sitt springande för idag. Fast mode på snabb frammarsch är att kunna tillägga t.ex. "ultra" eller "barfota" som förled. Simpel löpning blir s
Jogging = skulle alla göra i slutet av 70-talet och resten av 80-talet. Fult idag.
Löpning = vad alla vill kalla sitt springande för idag. Fast mode på snabb frammarsch är att kunna tillägga t.ex. "ultra" eller "barfota" som förled. Simpel löpning blir s
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 21:59Löpning är när personen ifråga upplever att det är löpning......å jogging är när samma trötte men ändå ganska glade löpare/joggare vill beskriva den sorts aktivitet som han nu gör eller har gjort som jogging...!
Löpning är när personen ifråga upplever att det är löpning......å jogging är när samma trötte men ändå ganska glade löpare/joggare vill beskriva den sorts aktivitet som han nu gör eller har gjort som jogging...!
Quote from Jonny Persson on 2 September 2012, 22:00Jag sitter i soffan och upplever att jag pysslar med löpning nu Kjelle. Innebär det att jag springer?
Jag sitter i soffan och upplever att jag pysslar med löpning nu Kjelle. Innebär det att jag springer?