Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Klart att vi måste! En gångare fixar 50 km på 3:35 så det är dags att sätta fart.

Löpning=driv i steget
Jogg=ej driv i steget

Fast driv i steget måste du ju ha oavsett om du joggar eller springer. För annars blir det svårt att komma någonstans..

Med jogga brukar väl de flesta mena att springa i ett långsamt skonsamt tempo. Var gränsen går beror förstås på hur vältränad man är och hur skonsamt man vill att det ska vara. Men orden springa och löpträna har ju inget med farten att göra. Springer/löpe

Linda P: Sorry... Jag har helt missat att det är en fråga som ständigt kommer upp. Har funderat på det ett tag och ställde en fråga. Irriterar du dig på den så är det väl bara att ignorera den och läsa vidare i för dig mer intressanta trådar?

Maria, Nej nej jag är inte irriterad utan bara nyfiken på varför frågan kommer upp hela tiden 🙂

Jag tänker iaf jogging =små benrörelser, fötterna rör sig inte mycket ovan marken och man trycker inte på något utan lite sådär vaggade.
Tycker inte man kan sätta en hastighetsgräns mellan jogg och löpning.

Jogging = skulle alla göra i slutet av 70-talet och resten av 80-talet. Fult idag.

Löpning = vad alla vill kalla sitt springande för idag. Fast mode på snabb frammarsch är att kunna tillägga t.ex. "ultra" eller "barfota" som förled. Simpel löpning blir s

Löpning är när personen ifråga upplever att det är löpning......å jogging är när samma trötte men ändå ganska glade löpare/joggare vill beskriva den sorts aktivitet som han nu gör eller har gjort som jogging...!

Jag sitter i soffan och upplever att jag pysslar med löpning nu Kjelle. Innebär det att jag springer?