Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 10:35Väldigt många hittar för träningsprogram där det står sånt som "jogga x km" eller "jogga t minuter", eller "snabbdistans 3 km" och det är för nybörjaren rätt kassa definitioner av vad man ska göra på passet.
Sedan är det väldigt praktiskt när vi pratar om
Väldigt många hittar för träningsprogram där det står sånt som "jogga x km" eller "jogga t minuter", eller "snabbdistans 3 km" och det är för nybörjaren rätt kassa definitioner av vad man ska göra på passet.
Sedan är det väldigt praktiskt när vi pratar om
Quote from Elias Engqvist on 3 September 2012, 12:40Jag tror att dels betyder jogga olika saker för olika GRUPPER av människor,
För dem där springandet blivit en livsstil är jogging nånting man gör då man tar det lugnt men båda fötterna ändå är i luften samtidigt. (Lite vilo-löpning)...
För dem där det
Jag tror att dels betyder jogga olika saker för olika GRUPPER av människor,
För dem där springandet blivit en livsstil är jogging nånting man gör då man tar det lugnt men båda fötterna ändå är i luften samtidigt. (Lite vilo-löpning)...
För dem där det
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 12:56Intressant diskussion. Kanske mest ur synvinkeln vad olika ord har för betydelse/definition och att det faktiskt uppstår en del missförstånd när vi inte menar samma sak.
Innan denna tråden har jag inte funderat på definitionen på jogg, men min spontana b
Intressant diskussion. Kanske mest ur synvinkeln vad olika ord har för betydelse/definition och att det faktiskt uppstår en del missförstånd när vi inte menar samma sak.
Innan denna tråden har jag inte funderat på definitionen på jogg, men min spontana b
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 13:04Som sagt Joggning är troligen en ansträngsningsdefinition för många. Sdan kopplar en del det till ett visst tempo, därför att i det tempot går den strängningsgränsen för en del löpare, kanske som nått en viss nivå.
T ex på Tjejmilen så brukar/brukade man
Som sagt Joggning är troligen en ansträngsningsdefinition för många. Sdan kopplar en del det till ett visst tempo, därför att i det tempot går den strängningsgränsen för en del löpare, kanske som nått en viss nivå.
T ex på Tjejmilen så brukar/brukade man
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 13:09För mig som är fantastiskt långsam nybörjare så är det:
löpning = strukturerat, genontänkt och med tydligt syfte att uppnå mina mål, fn Szalkakais träningsprogram för halvmaran, trots att tex långpass kan ligga på >7:00
jogging = bara för att det är rol
För mig som är fantastiskt långsam nybörjare så är det:
löpning = strukturerat, genontänkt och med tydligt syfte att uppnå mina mål, fn Szalkakais träningsprogram för halvmaran, trots att tex långpass kan ligga på >7:00
jogging = bara för att det är rol
Quote from Elias Engqvist on 3 September 2012, 13:17Det ÄR roligt att träna hårt att svettas och bli astrött!
Edit: Bara för att krångla till det 🙂
Det ÄR roligt att träna hårt att svettas och bli astrött!
Edit: Bara för att krångla till det 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 14:21hehe okej
löpning = med syfte OCH för att det är roligt
jogging = BARA för att det är roligt
hehe okej
löpning = med syfte OCH för att det är roligt
jogging = BARA för att det är roligt
Quote from Jonny Persson on 3 September 2012, 14:24Nja, jag tycker faktiskt att det är rätt tråkigt att jogga. Det är bra mycket roligare att springa!
Nja, jag tycker faktiskt att det är rätt tråkigt att jogga. Det är bra mycket roligare att springa!
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 14:24Nä, springa fort är bra mycket roligare än att jogga.
Nä, springa fort är bra mycket roligare än att jogga.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 15:30Jogga har också ett syfte för de flesta. 🙂
Jogga har också ett syfte för de flesta. 🙂