Quote from Funbeat user on 22 April 2007, 01:10Visst skulle man ha tid att dejta, men är inte dejting ett storstadsfenomen? I småstäder så träffar man sin tilltänkta tidigt o stadgar sig eller annars flyttar man därifrån.
Har man ingen lust/möjlighet att lämna bra jobb, socialt kontaktnät m.m. blir de
Visst skulle man ha tid att dejta, men är inte dejting ett storstadsfenomen? I småstäder så träffar man sin tilltänkta tidigt o stadgar sig eller annars flyttar man därifrån.
Har man ingen lust/möjlighet att lämna bra jobb, socialt kontaktnät m.m. blir de
Quote from Funbeat user on 22 April 2007, 09:52Jo, det är nog absolut ett stortstadsfenomen.
I småstäder stadgar man sig utan att dejta, och i storstäder dejtar man utan att aldrig stadga sig...
Jo, det är nog absolut ett stortstadsfenomen.
I småstäder stadgar man sig utan att dejta, och i storstäder dejtar man utan att aldrig stadga sig...
Quote from Camilla Höög on 22 April 2007, 22:23Lagom cynisk syn på det 😉
Det är för att utbudet är så olika. I mindre städer finns det få personer och man får nöja sig med det som finns och om man inte snabbar på så blir man lämnad ensam. Vad ska man annars göra än att stadga sig i en mindre stad?
I
Lagom cynisk syn på det 😉
Det är för att utbudet är så olika. I mindre städer finns det få personer och man får nöja sig med det som finns och om man inte snabbar på så blir man lämnad ensam. Vad ska man annars göra än att stadga sig i en mindre stad?
I
Quote from Jan Lundquist on 23 April 2007, 09:04"man får nöja sig med det som finns"
Ojoj, det var ett påhopp som heter duga... Som om vi som bor i småstäder tar första bästa lediga. Nej, så har det iaf inte funkat för mig. Har dejtat många och letat länge och med omsorg innan jag bestämde mig för man
"man får nöja sig med det som finns"
Ojoj, det var ett påhopp som heter duga... Som om vi som bor i småstäder tar första bästa lediga. Nej, så har det iaf inte funkat för mig. Har dejtat många och letat länge och med omsorg innan jag bestämde mig för man
Quote from Camilla Höög on 23 April 2007, 10:28Cyniskt med en blink betyder att ni ska ta det med en nypa salt och att jag har gjort en mycket grov generalisering....bara så ingen tar illa upp 😀
Jag är själv uppvuxen i ett mycket litet samhälle utanför Skövde (1500 invånare) och bott i Skövde (50000
Cyniskt med en blink betyder att ni ska ta det med en nypa salt och att jag har gjort en mycket grov generalisering....bara så ingen tar illa upp 😀
Jag är själv uppvuxen i ett mycket litet samhälle utanför Skövde (1500 invånare) och bott i Skövde (50000
Quote from Jan Lundquist on 23 April 2007, 11:15Det kanske är undantagen som bekräftar regeln 😀
Det kanske är undantagen som bekräftar regeln 😀
Quote from Pernilla Liljegren on 26 April 2007, 13:36Grov generalisering eller ej så i min lilla håla (därjag växte upp, men inte bor längre) så har alla som stannat kvar från miin åldersgrupp (jag är 31) gift sig, skaffat barn ohc ev skilt sig. Det kan ju också vara så att om man flyttar runt på ett elelr
Grov generalisering eller ej så i min lilla håla (därjag växte upp, men inte bor längre) så har alla som stannat kvar från miin åldersgrupp (jag är 31) gift sig, skaffat barn ohc ev skilt sig. Det kan ju också vara så att om man flyttar runt på ett elelr
Quote from Funbeat user on 26 April 2007, 14:32Eller så är det så att man påverkas och anpassar sig till hur de i sin omgivning lever. På en mindre ort är det kanske fler som stadgar sig tidigt och då känns det ju mer naturligt att göra det också. Grupptryck eller människans strävan att smälta in i mä
Eller så är det så att man påverkas och anpassar sig till hur de i sin omgivning lever. På en mindre ort är det kanske fler som stadgar sig tidigt och då känns det ju mer naturligt att göra det också. Grupptryck eller människans strävan att smälta in i mä
Quote from Christian Wahlberg on 26 April 2007, 15:27Tycker inte att du svamlar, det ligger rätt mycket i det där.
Men är det inte så att folk som är singlar flyttar till större städer efter hand. Jag vet flera storstadsmänniskor som flyttar till mindre orter när det är dags för familj och för ca 10 år sed
Tycker inte att du svamlar, det ligger rätt mycket i det där.
Men är det inte så att folk som är singlar flyttar till större städer efter hand. Jag vet flera storstadsmänniskor som flyttar till mindre orter när det är dags för familj och för ca 10 år sed
Quote from Pernilla Liljegren on 26 April 2007, 15:56Tid med att vara singel? 😉
Jag undar mest var jag ska leta nu. Hittills har det ju tagit slut förr eller senare (i o f s inga enorma mängder superkorta saker, men ändå).
Tid med att vara singel? 😉
Jag undar mest var jag ska leta nu. Hittills har det ju tagit slut förr eller senare (i o f s inga enorma mängder superkorta saker, men ändå).