Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDiskussion med irriterad bilist
You need to log in to create posts and topics.

Bli inspirerad och beträd den människovänliga linjen med tilltro till dina medmänniskors förmågor.

Ang exemplet med att skräpa ner så visar det ju tydligt på hur fel det blir med kollektivistiskt tvångsförvaltande av egendom samt skatteförvaltning därav.

Läste första stycket och ska läsa resten.

Men men kan där utläsa friheten med nedskräpning. Örfil! Direkt! Det behövs inte företag för att skapa rensande av gator. Även om man i frihetstäcken kan se möjlighet till nya företag.

Ge fan i att skräpa ner!

Det finns få länder som slår USA med nedsmutsning i stort o smått.

De har det jävulskt rent när det gäller tuggummi på flygplatserna!
Hur rent har de det i nivån på utbetalning av löner till den som tipsade om rätt tågbana?

Andreas,
Om man inser att skattefinansiering av renhållning gör att allt för många puckon skräpar ner för att de anser sig ha betalt för saneringen så kan det vara idé att kika på en annan lösning.
Mitt förslag är att den som skräpar ner får betala 10 gån

Men Fredrik, vill du tvinga folk att inte skräpa ner? Då begränsar du ju deras frihet.

Nu har jag läst igenom allt.

Tycker inte alls att det leder till något dåligt? Varför skulle det göra det? Kan vi inte inse att man bör agera lite mer förnuftigt och påskynda det?

Gunnar,
Vill du tänka igenom det där igen?
Går jag på stan (eller på fjället) och slänger en plastpåse över axeln så är väl det nedskräpning som inkräktar på din frihet? Däremot är det helt ok för mig att skräpa ner inne i mitt hus.

Men du vill straffa personen som slänger påsen för att få honom/henne att inte göra det. Då försöker du ju inskränka den personens frihet att slänga skräp. Ditt förslag på metod tyder ju på att du inte tror att du kan få personen att sluta slänga skräp fr

Olika syn på världen.

Vi kan göra på många olika sätt. Vi kommer alla att enas i vad som var bäst sen.