Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 21:12Bli inspirerad och beträd den människovänliga linjen med tilltro till dina medmänniskors förmågor.
Ang exemplet med att skräpa ner så visar det ju tydligt på hur fel det blir med kollektivistiskt tvångsförvaltande av egendom samt skatteförvaltning därav.
Bli inspirerad och beträd den människovänliga linjen med tilltro till dina medmänniskors förmågor.
Ang exemplet med att skräpa ner så visar det ju tydligt på hur fel det blir med kollektivistiskt tvångsförvaltande av egendom samt skatteförvaltning därav.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 21:26Läste första stycket och ska läsa resten.
Men men kan där utläsa friheten med nedskräpning. Örfil! Direkt! Det behövs inte företag för att skapa rensande av gator. Även om man i frihetstäcken kan se möjlighet till nya företag.
Ge fan i att skräpa ner!
Läste första stycket och ska läsa resten.
Men men kan där utläsa friheten med nedskräpning. Örfil! Direkt! Det behövs inte företag för att skapa rensande av gator. Även om man i frihetstäcken kan se möjlighet till nya företag.
Ge fan i att skräpa ner!
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 21:29Det finns få länder som slår USA med nedsmutsning i stort o smått.
Det finns få länder som slår USA med nedsmutsning i stort o smått.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 21:35De har det jävulskt rent när det gäller tuggummi på flygplatserna!
Hur rent har de det i nivån på utbetalning av löner till den som tipsade om rätt tågbana?
De har det jävulskt rent när det gäller tuggummi på flygplatserna!
Hur rent har de det i nivån på utbetalning av löner till den som tipsade om rätt tågbana?
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 21:42Andreas,
Om man inser att skattefinansiering av renhållning gör att allt för många puckon skräpar ner för att de anser sig ha betalt för saneringen så kan det vara idé att kika på en annan lösning.
Mitt förslag är att den som skräpar ner får betala 10 gån
Andreas,
Om man inser att skattefinansiering av renhållning gör att allt för många puckon skräpar ner för att de anser sig ha betalt för saneringen så kan det vara idé att kika på en annan lösning.
Mitt förslag är att den som skräpar ner får betala 10 gån
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 21:49Men Fredrik, vill du tvinga folk att inte skräpa ner? Då begränsar du ju deras frihet.
Men Fredrik, vill du tvinga folk att inte skräpa ner? Då begränsar du ju deras frihet.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 21:51Nu har jag läst igenom allt.
Tycker inte alls att det leder till något dåligt? Varför skulle det göra det? Kan vi inte inse att man bör agera lite mer förnuftigt och påskynda det?
Nu har jag läst igenom allt.
Tycker inte alls att det leder till något dåligt? Varför skulle det göra det? Kan vi inte inse att man bör agera lite mer förnuftigt och påskynda det?
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 21:55Gunnar,
Vill du tänka igenom det där igen?
Går jag på stan (eller på fjället) och slänger en plastpåse över axeln så är väl det nedskräpning som inkräktar på din frihet? Däremot är det helt ok för mig att skräpa ner inne i mitt hus.
Gunnar,
Vill du tänka igenom det där igen?
Går jag på stan (eller på fjället) och slänger en plastpåse över axeln så är väl det nedskräpning som inkräktar på din frihet? Däremot är det helt ok för mig att skräpa ner inne i mitt hus.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:05Men du vill straffa personen som slänger påsen för att få honom/henne att inte göra det. Då försöker du ju inskränka den personens frihet att slänga skräp. Ditt förslag på metod tyder ju på att du inte tror att du kan få personen att sluta slänga skräp fr
Men du vill straffa personen som slänger påsen för att få honom/henne att inte göra det. Då försöker du ju inskränka den personens frihet att slänga skräp. Ditt förslag på metod tyder ju på att du inte tror att du kan få personen att sluta slänga skräp fr
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:08Olika syn på världen.
Vi kan göra på många olika sätt. Vi kommer alla att enas i vad som var bäst sen.
Olika syn på världen.
Vi kan göra på många olika sätt. Vi kommer alla att enas i vad som var bäst sen.