Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDiskussion med irriterad bilist
You need to log in to create posts and topics.

medborgarnas sanna vilja 🙂

Gazzah, du har avslöjat mig. Jag måste erkänna att jag läser dessa inlägg mycket, mycket slarvigt. En och annan esoterisk detalj kan jag gott ha missat. Jag beklagar. Jag ska gå tillbaka och läsa allt grundligt.

Det började med en frisinnad bilist, sant?

Jag har inga problem med att ansvar är så personligt som möjligt och ligger på så låg nivå som möjligt (och är tydligt); men hävdar nog fortfarande att vissa projekt kräver en högre nivå. Att diktatorer gillar megalomana projekt, betyder inte heller att a

Fredrik N.
Jag kände faktiskt inte till the Freedom House så tack för upplysningen. Intressant.

Jag vet inte vad ett megalomana projekt är för något.

Kanske anses utvecklingsstörd....men kan jag få en förklaring?

Pyramider och OS-arenor.

Storhetsvansinniga, överdrivet storslagna.

Aha! Tackar!

Men då kan man ju tycka att de megalomala inriktningarna är lite rätt? Vi skapar vår frihet utefter hur dessa regler skapar gränser till höger och vänster.

Jag blir bara trött och förbannad på frihetsförespråkare i Sverige. :@
Sverige och många andra västländer har ett extremt öppet samhälle, toleransen är väldigt hög, vi har det väldigt bra här jämfört med hur det har sett ut tidigare och hur många andra mä

På något sätt finner jag det olustigt att frihetssträvan upplevs som ett större hot än förespråkande av mer tvång och ofrihet.
De som däremot tycker att det råder precis lagom mycket tvång/frihet anser jag vara rätt lustiga.
Och detta oavsett i vilket la