Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 17:20Jag tänker inte gå in i diskussion med dig Fredrik men när det handlar om miljö är min åsikt att hållbar miljö går före individens frihet eftersom att individens frihet inskränker sig på kommande generationers frihet (eller rättare sagt: man får inte förs
Jag tänker inte gå in i diskussion med dig Fredrik men när det handlar om miljö är min åsikt att hållbar miljö går före individens frihet eftersom att individens frihet inskränker sig på kommande generationers frihet (eller rättare sagt: man får inte förs
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 17:21Det är i frihetsutövarna vi hittar lösningen!
Sen måste man ta beslut om hur allt ska vara. Bra och dåligt kan övervägas och sen får personer infinna sig i hur det är precis som det löses idag.
Det är i frihetsutövarna vi hittar lösningen!
Sen måste man ta beslut om hur allt ska vara. Bra och dåligt kan övervägas och sen får personer infinna sig i hur det är precis som det löses idag.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 17:47Tack, Linus. (hv) Tack för att du plockar ner begreppet frihet på en mer lagom nivå, jag har också svårt att förstå hur människor kan finna denna fråga mer viktig än i princip allting annat. Jag vet att inte alla håller med mig (Fredrik) men enligt mitt s
Tack, Linus. (hv) Tack för att du plockar ner begreppet frihet på en mer lagom nivå, jag har också svårt att förstå hur människor kan finna denna fråga mer viktig än i princip allting annat. Jag vet att inte alla håller med mig (Fredrik) men enligt mitt s
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 17:57Lösningen måste gå ihop med ett hållbart samhälle.
Det kommer kräva inskränkningar på hur vi lever. Det går inte ihop med Fredriks frihet, och samtidigt går det inte heller ihop med något partis politik.
Lösningen måste gå ihop med ett hållbart samhälle.
Det kommer kräva inskränkningar på hur vi lever. Det går inte ihop med Fredriks frihet, och samtidigt går det inte heller ihop med något partis politik.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 17:57Hur tänker man när man ställer upp motsatsförhållandet frihet-god miljö?
På vilket sätt leder minskad frihet till en bättre miljö? Vad gör tvång till det miljövänliga alternativet? För mig är inte tvång grönt (snarare rött eller brunt).
Tvång görs tydlig
Hur tänker man när man ställer upp motsatsförhållandet frihet-god miljö?
På vilket sätt leder minskad frihet till en bättre miljö? Vad gör tvång till det miljövänliga alternativet? För mig är inte tvång grönt (snarare rött eller brunt).
Tvång görs tydlig
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 18:19Du kan kullerbytta dig hur mycket som helst när jag tar beslut som omfattar bilism! Även när jag inför straff för att tillverka produkter som har så dålig kvalitet att de inte ens funkar till det de är avsedda för.
Det finns ingen rätt i att köpa skitpro
Du kan kullerbytta dig hur mycket som helst när jag tar beslut som omfattar bilism! Även när jag inför straff för att tillverka produkter som har så dålig kvalitet att de inte ens funkar till det de är avsedda för.
Det finns ingen rätt i att köpa skitpro
Quote from ellen olsson on 8 March 2010, 18:21> Pyramider och OS-arenor.
Tunnel genom Hallandsåsen... 🙂
> Pyramider och OS-arenor.
Tunnel genom Hallandsåsen... 🙂
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 19:02Andreas,
Problemet kan väl inte vara att någon tillverkar skitprodukter utan att du är dum nog att köpa dem? I ett förmyndarsamhälle ser vi ju här tydligt vem som behöver förmyndare. Vi andra kan ju få slippa, vi som inte låter snålheten bedra visheten...
Andreas,
Problemet kan väl inte vara att någon tillverkar skitprodukter utan att du är dum nog att köpa dem? I ett förmyndarsamhälle ser vi ju här tydligt vem som behöver förmyndare. Vi andra kan ju få slippa, vi som inte låter snålheten bedra visheten...
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 19:19Fredrik - Köper tyvärr inte det som är billigt. Jag fastnar alltid i trissandet med att köpa det bästa. Så det blev bästa LED-tvn. Så du får hitta annat exempel.
Jag har även testat en ruggigt dålig bilhandlare. Han heter "Samuel Karlsson i Lindesberg".
Fredrik - Köper tyvärr inte det som är billigt. Jag fastnar alltid i trissandet med att köpa det bästa. Så det blev bästa LED-tvn. Så du får hitta annat exempel.
Jag har även testat en ruggigt dålig bilhandlare. Han heter "Samuel Karlsson i Lindesberg".
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 20:39Shit vad jag blir triggad av dina åsikter Fredrik:
"Och jag förutsätter såklart att vi pratar om den frihet som naturligt begränsas av andras motsvarande frihet, dvs en frihet som aldrig utövas på andras bekostnad. Annars är det ju inte frihet, bara omfö
Shit vad jag blir triggad av dina åsikter Fredrik:
"Och jag förutsätter såklart att vi pratar om den frihet som naturligt begränsas av andras motsvarande frihet, dvs en frihet som aldrig utövas på andras bekostnad. Annars är det ju inte frihet, bara omfö