Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:21Det är oroväckande att Fredrik N jobbar så i motvind för fullkomligt välgrundade tankar om vad frihet och inskränkande av frihet handlar om och att med frihet medföljer ansvar. Det är ganska grundläggande tankar i vårt demokratiska system och om de verkar
Det är oroväckande att Fredrik N jobbar så i motvind för fullkomligt välgrundade tankar om vad frihet och inskränkande av frihet handlar om och att med frihet medföljer ansvar. Det är ganska grundläggande tankar i vårt demokratiska system och om de verkar
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:32Men Gunnar, jag har hela tiden sagt att gränsen för frihet går där den inkräktar på andras motsvarande frihet. Det finns alltså aldrig någon frihet, någon rättighet, att skräpa ner.
Man ska ha rätten att leva sitt liv ifred och med det följer skyldigheten
Men Gunnar, jag har hela tiden sagt att gränsen för frihet går där den inkräktar på andras motsvarande frihet. Det finns alltså aldrig någon frihet, någon rättighet, att skräpa ner.
Man ska ha rätten att leva sitt liv ifred och med det följer skyldigheten
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:33Fredrik N skrev: "Och om jag skulle göra mot dig som jag vill att andra ska göra mot mig så åker jag i fängelse."
Vilken brottsrubricering?
Fredrik N skrev: "Och om jag skulle göra mot dig som jag vill att andra ska göra mot mig så åker jag i fängelse."
Vilken brottsrubricering?
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:34Såg precis att "Vetenskapens värld" i Svt2, nästa vecka skall visa ett repotage om, hur våra koldioxid utsläpp påverkar världens hav & vatten.
Där kommer man nog få det ganska "Svart på vitt" hur vi påverkar miljön.(Tydligen.....sägs det att...)Om du är
Såg precis att "Vetenskapens värld" i Svt2, nästa vecka skall visa ett repotage om, hur våra koldioxid utsläpp påverkar världens hav & vatten.
Där kommer man nog få det ganska "Svart på vitt" hur vi påverkar miljön.
(Tydligen.....sägs det att...)Om du är
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:37Fredrik, när du försöker hindra någon att skräpa ner så försöker du tvinga på den personen dina normer. Det är ett exempel på den ofrihet som du säger att du är emot.
Fredrik, när du försöker hindra någon att skräpa ner så försöker du tvinga på den personen dina normer. Det är ett exempel på den ofrihet som du säger att du är emot.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:39Charlotta
Visst är frihet grundläggande. Men för det första så är vi inte ense med Fredrik N om att total frihet är det bästa för någon. För det andra så har vi pga Fredrik N halkat in på ett sidospår som behandlar just "frihet" eftersom det är hans gebi
Charlotta
Visst är frihet grundläggande. Men för det första så är vi inte ense med Fredrik N om att total frihet är det bästa för någon. För det andra så har vi pga Fredrik N halkat in på ett sidospår som behandlar just "frihet" eftersom det är hans gebi
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:42Vart tog den "Irriterade bilisten" vägen igentligen...? 😉
Vart tog den "Irriterade bilisten" vägen igentligen...? 😉
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:45"Irriterade bilisten" utövar sin rätt att inte delta i den här diskussionen.
"Irriterade bilisten" utövar sin rätt att inte delta i den här diskussionen.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:45Magnus W
Du är medveten om att du gör ett försök att bryta ett av Funbeat-historiens mest utsvävade sidospår?! 😉 Vi ska inte se hur långt vi kan ta den här soppan? Jag misstänker att någon här är beredd att gå över lik för sin predikan.
Men vårväder, s
Magnus W
Du är medveten om att du gör ett försök att bryta ett av Funbeat-historiens mest utsvävade sidospår?! 😉 Vi ska inte se hur långt vi kan ta den här soppan? Jag misstänker att någon här är beredd att gå över lik för sin predikan.
Men vårväder, s
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 22:51Nej Gunnar, du har verkligen inte greppat det här.
Det jag gör när jag säger var jag anser är frihetens gräns är att avgränsa mig från anarkismen. Det jag gör när jag vill bestraffa den som går över gränsen för friheten är att vara logisk och upprätthålla
Nej Gunnar, du har verkligen inte greppat det här.
Det jag gör när jag säger var jag anser är frihetens gräns är att avgränsa mig från anarkismen. Det jag gör när jag vill bestraffa den som går över gränsen för friheten är att vara logisk och upprätthålla