Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDNs o SVDs marathonbloggare
You need to log in to create posts and topics.

Blir inte alla terränglopp typ 70 meter längre eftersom man inte springer genaste vägen i kurvor? Lundaloppet senaste veckan blev 10066 meter för mig. Visst var jag irriterad först, men sen tänkte jag att om jag har tagit 2 meters omväg i 35 gathörn (dvs

Det finns uppenbarligen vissa här (i alla fall en) som inte förstått vad ett kontrollmätt lopp innebär enligt reglerna, trots att det nämnts i tråden. Inte lätt att diskutera då.

En banmätare mäter banan med kalibrerat instrument enligt ett fastställt regelverk så att ingen ska kunna springa kortare än 10 000 meter på en milbana. Ni mäter, tja, med gps:er...

(därmed inte sagt att just Kungsholmens milbana var felmätt, arrangören

Jag håller med Sven, och sedan vill jag ännu en gång hävda att det främst inte var ett mätproblem utan ett informationsproblem som arrangören till Kungsholmen runt hade.

Eftersom det tydligen inte refereras till vem som skrivit vad i den här tråden, så är det svårt att veta vem som skriver vad till vem, men om de tre senaste inläggen var riktade mot mitt inlägg så ber jag er att läsa igen. "Banmätningen måste väl göras så

Att Funbeat har ett obefintligt subtrådsystem är tråkigt.

Mitt inlägg 2010-05-14 09:58 var utlöst av "Stig Dahl 2010-05-13 22:20". Stig Dahl verkar inte förstå att kontrollmätning av lopp följer banmätningsregelverk och handlar inte om matematiska grunds

Och jag får be om ursäkt för mitt slarviga uttryck "ni mäter...". Jag pekade in mot någon specifik, utan det var min allmänna reflektion över att jag tycker jag hör/läser många motionslöpare som sätter större tilltro till sin gps/fotpood än jag uppfattar

Så upplever jag det också, Lena!

Och i andra änden läser jag då också en, i mina ögon helt omotiverad, misstro mot våra förbundsbanmätare. Själv känner jag mig helt trygg med att en bana som är mätt av en förbundsbanmätare är korrekt mätt.

Om sedan arrangören av loppet sätter upp km-sk

Lena M J: (t+)