Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDNs o SVDs marathonbloggare
You need to log in to create posts and topics.

Annika - fair enough, man läser det man vill läsa. Helt OK för mig 🙂

Petra: Fick för mig att du sökte någon hare för 45-minuters tempo. Insåg att jag kom ihåg fel då jag kollade ditt inlägg om Kungsholmen 😉 Du har rätt i att 45min är mer rimligt att starta med.

Vi sprang fel på blodomloppet senast, lite irriterande eftersom det då inte blir samma förutsättningar. Och en bekant lyckades springa startkurvan 2 ggr på GV, dvs en km extra. Gissa om han fått höra det! 🙂 Och då är det bara typ 40.000 som springer sam

Lopp som utger sig för att vara kontrollmätta 10k-lopp tar jag för vad de ska vara. Kontrollmätta till 10010 m +/- 10 meter.

Håller med Sven, hade jag velat springa ett 10,073-kilometerslopp hade jag ju anmält mig till ett sådant...

Stannar du för att dricka vatten har du ju ändå sabbat din tid med 20 sek. Och dessutom måste du hålla dig till mitten av banan, annars kan du ju springa för kort....

På bana är det 10000m. I verkligheten finns det backar och kurvor och lutning på vägen.

Jag tycker Petras blogg är helt okej. Lite jobbig ibland, eftersom jag inte är så värst modeintresserad, och till och med omöjlig ibland. Som den gången hon bloggade om sminktipps under ett löparpass (Det var jag tvungen att hoppa över, men skall läsa det

Stig: Kortast möjliga väg och noll stopp för vätska är mitt motto. Sen får jag hoppas att haren bär mig sista biten 🙂

Annars får du hålla rygg på Pepe
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=a4c19f6cbf574c82b098d2918d17b15b.jpg&Size=

Om en tävling marknadsför sig med en 10 km kontrollmätt bana, då ska den vara det också. Underförstått betyder det att den ska vara 10010 meter.

Sedan är det en annan sak om jag skulle bry mig om den var 60-70 meter längre.