Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDNs o SVDs marathonbloggare
You need to log in to create posts and topics.

Nu tycker jag Mackan är orättvis och elak. Vad förväntar du dig av en blogg som skrivs av en motionär egentligen?

Nej hon är ingen tävlingslöpare. Det är mer det att jag känner att det var mycket fokus på yta i bloggen och yta tycker jag är ointressant och har inget med löpning att göra för mig.

Annica: Jag är medveten om att det skulle kunna uppfattas som elakt men det är inte min mening utan mina åsikter kommer från hjärtat. Jag tycker det är genuint tråkigt när en blogg om löpning innehåller en hel del om att se snygg ut. Tycker det finns nog

Men det lockar läsare, vilket rimligen är syftet med SVD:s alla bloggar.

Jonas: Precis.

För övrigt skulle jag inte kommenterat dessa bloggar öht om det inte vore för att det inte är privata bloggar utan kommersiella bloggar. Då bör man också kunna ta del av synpunkter som inte stryker medhårs.

Fast redan i beskrivningen om hennes blogg står det: "När jag inte löptränar arbetar jag som journalist med mode, resor, hälsa och träning som särskilda intresseområden."

Borde ge en hint?

F ö tycker jag inte det är negativt att hon skriver om löparklä

Låter som att vi nått konsensus 🙂

Krister och Annica, det är Mackan som är tävlingslöpare och syftar på sitt perspektiv, läser jag hans inlägg som.

Även om man är motionär kan man ha ett mycket djupt förhållningssätt till löpningen, så man kan definitivt förvänta sig mer än "bara yta" äv

Hej Fredrika, återkom gärna med vilka inlägg du anser att jag missat att ge dig credd för, så fixar jag det. Det ligger i varje seriös journalists största intresse att credda sina källor. //Petra - blogg.svd.se/maratonbloggen

För övrigt har jag inte läst din blogg (Ultraschmultra) tidigare, men nu har jag kollat in den och lagt till den bland mina favoriter. Tack för att du tipsade mig om din blogg! 🙂 //Petra - blogg.svd.se/maratonbloggen