Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 22:41Just därför säger jag att erfarenhet är metoden för att veta hur mycket man bör dricka. "Snillen spekulerar" (speciellt inte av de som saknar egen erfarenhet) ger inget bra svar för hur mycket just DU ska dricka på en mara.
Just därför säger jag att erfarenhet är metoden för att veta hur mycket man bör dricka. "Snillen spekulerar" (speciellt inte av de som saknar egen erfarenhet) ger inget bra svar för hur mycket just DU ska dricka på en mara.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 23:13Magnus: Självklart är jag inte säker men de andra delarna som du nämner var jag ganska nöjd med upplägget. men det är ju lite det jag menar med att man behöver en 4-5 maror/LL för att lära sig vad som kroppen behöver för att klara sig någorlunda "oskadd"
Magnus: Självklart är jag inte säker men de andra delarna som du nämner var jag ganska nöjd med upplägget. men det är ju lite det jag menar med att man behöver en 4-5 maror/LL för att lära sig vad som kroppen behöver för att klara sig någorlunda "oskadd"
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 01:25Har fullföljt ett antal 100 marathonlopp på tider mellan 3 och 4 timmar så jag borde ju veta hur att dricka.
Måste medge att jag kan göra olika även om väder och annat är liknande många andra jag deltagit i.
Jag tog/tar dricka så fort jag ser en möjligh
Har fullföljt ett antal 100 marathonlopp på tider mellan 3 och 4 timmar så jag borde ju veta hur att dricka.
Måste medge att jag kan göra olika även om väder och annat är liknande många andra jag deltagit i.
Jag tog/tar dricka så fort jag ser en möjligh
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 05:12Magnus, eftersom jag ser samma reaktioner i mindre omfattning i ett konferensrum efter ett par timmar tror jag inte att det är någon skillnad faktiskt. I min erfarenhet har prestationsförmågan redan gått ner när man reagerar på sin vätske- och energibrist
Magnus, eftersom jag ser samma reaktioner i mindre omfattning i ett konferensrum efter ett par timmar tror jag inte att det är någon skillnad faktiskt. I min erfarenhet har prestationsförmågan redan gått ner när man reagerar på sin vätske- och energibrist
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 07:35Fredrik, dina erfarenhter i konferensrum är säkert som mina, men kopplingen till några timmars hård tävling tycker jag är väl svag, Jag vågar inte dra några slutsatser utifrån mina upplevelser inomuhs! 🙂
Roman, visste du på förhand att vätskenivån var
Fredrik, dina erfarenhter i konferensrum är säkert som mina, men kopplingen till några timmars hård tävling tycker jag är väl svag, Jag vågar inte dra några slutsatser utifrån mina upplevelser inomuhs! 🙂
Roman, visste du på förhand att vätskenivån var
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 07:41Nej, har man varit riktigt trött, hungrig, törstig osv själv och sett andra i samma situation går det att tillämpa det även i mer vardagssituationer. Tvärtom är svårare.
Nej, har man varit riktigt trött, hungrig, törstig osv själv och sett andra i samma situation går det att tillämpa det även i mer vardagssituationer. Tvärtom är svårare.
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 09:21Jag har svårt att se hur mina erfarenhet kring trött, hungrig och törstig under mer strapatsliknande former skulle kunna ligga till grund för hur jag dricker under längre tävlingar.
Min erfarenhet är att det går bra att dricka mer under tex vandring än u
Jag har svårt att se hur mina erfarenhet kring trött, hungrig och törstig under mer strapatsliknande former skulle kunna ligga till grund för hur jag dricker under längre tävlingar.
Min erfarenhet är att det går bra att dricka mer under tex vandring än u
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 09:29Jag pratar inte om normal vandring för nöjets skull.
Jag pratar inte om normal vandring för nöjets skull.
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 09:30Undrar om någon vet något om det där med att vänja kroppen vid lite vätskeintag och att den fungerar lika bra efter detta. Jag har ju själv av medicinska skäl en gång i tiden tagit bort lunchen samt vätska till maten och det fungerade helt jättebra efter
Undrar om någon vet något om det där med att vänja kroppen vid lite vätskeintag och att den fungerar lika bra efter detta. Jag har ju själv av medicinska skäl en gång i tiden tagit bort lunchen samt vätska till maten och det fungerade helt jättebra efter
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 09:31Fredrik: Nej, men det gjorde jag.
Fredrik: Nej, men det gjorde jag.