Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:35Annica och Magnus, när ni kokar ned Lore of Running till "drick när du blir törstig" så gör ni Noakes en otjänst som han nog inte känner sig särskilt hedrad av.
Och, Magnus, jag tar tillbaka allt jag tidigare sagt. Jag är djupt imponerad av att du gör ma
Annica och Magnus, när ni kokar ned Lore of Running till "drick när du blir törstig" så gör ni Noakes en otjänst som han nog inte känner sig särskilt hedrad av.
Och, Magnus, jag tar tillbaka allt jag tidigare sagt. Jag är djupt imponerad av att du gör ma
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:35Själv har jag trots allt en del erfarenhet ifrån uthållighetssituationer av olika slag, även om löpningen mest handlat om 10km till halvmarathondistanser. I min erfarenhet är det en lika dålig idé att att vänta med att tillföra vätska tills man blir törst
Själv har jag trots allt en del erfarenhet ifrån uthållighetssituationer av olika slag, även om löpningen mest handlat om 10km till halvmarathondistanser. I min erfarenhet är det en lika dålig idé att att vänta med att tillföra vätska tills man blir törst
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:38Mikael, du får gärna utveckla teorin i så fall. Jag är inte så ifrågasättande/kritisk som jag är nyfiken/undrande, för trots att jag läst kapitlet om vätska flera gånger är jag inte säker på hur man ska tolka det han skriver.
Mikael, du får gärna utveckla teorin i så fall. Jag är inte så ifrågasättande/kritisk som jag är nyfiken/undrande, för trots att jag läst kapitlet om vätska flera gånger är jag inte säker på hur man ska tolka det han skriver.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:39Det är därför jag rekommenderar alla att läsa boken, istället för att gå efter andrahandsuppgifter och tolkningar på Funbeat.
Det är därför jag rekommenderar alla att läsa boken, istället för att gå efter andrahandsuppgifter och tolkningar på Funbeat.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:42Är det inte bättre att testa hur det fungerar?
Efter några vändor i Dödsskuggans dal med hammaren så kommer man på hur verkligheten ska tolkas.
Är det inte bättre att testa hur det fungerar?
Efter några vändor i Dödsskuggans dal med hammaren så kommer man på hur verkligheten ska tolkas.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:44Frderik, om du inte har varit ute längre än 4h/40 km så räknas dina erfarenheter inte alls! (H)
Jag har också en hel del kortare uthållighetstävlingar (från 0:15 till 2:45) gjorda, och jag skulle vilja hävda motsatt erfarenhet mot Fredrik.
Spännande att
Frderik, om du inte har varit ute längre än 4h/40 km så räknas dina erfarenheter inte alls! (H)
Jag har också en hel del kortare uthållighetstävlingar (från 0:15 till 2:45) gjorda, och jag skulle vilja hävda motsatt erfarenhet mot Fredrik.
Spännande att
Quote from Jonny Persson on 7 March 2011, 21:47Det är just det som är grejen Magnus. Det skiljer sig. Går jag på törst så går det käpprätt åt skogen kan jag avslöja.
Det är just det som är grejen Magnus. Det skiljer sig. Går jag på törst så går det käpprätt åt skogen kan jag avslöja.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:50För det första så är Noakes forskning ur ett elitlöparperspektiv. Sedan gör han skillnad på träning och tävling. Alltså, hur många löpare står längst fram på startlinjen i en mara och frågar sig - undrar när jag kommer att bli törstig?
Sedan handlar det
För det första så är Noakes forskning ur ett elitlöparperspektiv. Sedan gör han skillnad på träning och tävling. Alltså, hur många löpare står längst fram på startlinjen i en mara och frågar sig - undrar när jag kommer att bli törstig?
Sedan handlar det
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 22:05Det handlar väl mest om att gemene man tror att man skall dricka mycket mer än man behöver. Sedan att det varierar med temperatur tror jag de flesta fattar. Eliten har väl provat sig fram var den optimala intaget ligger, även om de kan göra misstag med. F
Det handlar väl mest om att gemene man tror att man skall dricka mycket mer än man behöver. Sedan att det varierar med temperatur tror jag de flesta fattar. Eliten har väl provat sig fram var den optimala intaget ligger, även om de kan göra misstag med. F
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 22:06Nu ska jag försöka ställa en fråga som känns ganska flummig, men är det skillnad på törst och törst? För visst kan man väl känna törst som egentligen inte är lika angelägen eller hur man ska säga jämfört med den törst som man upplever när det är fråga om
Nu ska jag försöka ställa en fråga som känns ganska flummig, men är det skillnad på törst och törst? För visst kan man väl känna törst som egentligen inte är lika angelägen eller hur man ska säga jämfört med den törst som man upplever när det är fråga om