Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:48En kommentar om Noakes: Hans aktiva period med väldigt bra resultat på Comrades (ultradistans) och maror gjorde han innan han började forska och skriva om vätskeförbrukning.
En kommentar om Noakes: Hans aktiva period med väldigt bra resultat på Comrades (ultradistans) och maror gjorde han innan han började forska och skriva om vätskeförbrukning.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:50...men långt efter de första ökenstudierna.
...men långt efter de första ökenstudierna.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:51Magnus, kan du berätta lite om dina egna erfarenheter från långpass på 4 timmar, 40 km o mer?
Magnus, kan du berätta lite om dina egna erfarenheter från långpass på 4 timmar, 40 km o mer?
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:16Det var väl just det jag var ute efter, Magnus. Det är en sak vad man ska säga till någon som aldrig har prövat själv, då kan nog dricka när man är törstig vara ett nog så rimligt råd.
Men jag upplever inte riktigt att det är råd till noviser som diskuss
Det var väl just det jag var ute efter, Magnus. Det är en sak vad man ska säga till någon som aldrig har prövat själv, då kan nog dricka när man är törstig vara ett nog så rimligt råd.
Men jag upplever inte riktigt att det är råd till noviser som diskuss
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:19Är det inte då som de har passerat bäst före?
Är det inte då som de har passerat bäst före?
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:21Mina erfarenheter av envist malande mil efter mil är rätt så tunna 🙂 därför föredrar jag att hänvisa till forskningsresultat inom området. Noakes tex.
Mina erfarenheter av envist malande mil efter mil är rätt så tunna 🙂 därför föredrar jag att hänvisa till forskningsresultat inom området. Noakes tex.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:23Är det inte Noakes som förespråkar "drick när du blir törstig"?
Är det inte Noakes som förespråkar "drick när du blir törstig"?
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:27Magnus, jag tror att du missuppfattade den här tråden. Den handlar om vad man dricker på en mara, inte vad man inbillar sig att man ska dricka på en mara baserat på vad andra sagt att man ska dricka på en mara efter att ha funderat på frågan ett tag och p
Magnus, jag tror att du missuppfattade den här tråden. Den handlar om vad man dricker på en mara, inte vad man inbillar sig att man ska dricka på en mara baserat på vad andra sagt att man ska dricka på en mara efter att ha funderat på frågan ett tag och p
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:27Fredrik, så redan efter att ha prövat en gång vet man mer om sig själv än att inte följa generella rekommendationer? Jag undrar det ja, det finns så mycket variabler som skiljer sig från gång till gång.
Fredrik, så redan efter att ha prövat en gång vet man mer om sig själv än att inte följa generella rekommendationer? Jag undrar det ja, det finns så mycket variabler som skiljer sig från gång till gång.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 21:30Annica, jo det är han. Och det är min erfarenhet att det rådet funkar bra upp till 3 timmar i alla fall. Möjligen att man med lite lägre ansträngningsnivå kan komma undan med mer vätska i magen.
Annica, jo det är han. Och det är min erfarenhet att det rådet funkar bra upp till 3 timmar i alla fall. Möjligen att man med lite lägre ansträngningsnivå kan komma undan med mer vätska i magen.