Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:00Läs den här tråden - noggrant!
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=831026
Läs den här tråden - noggrant!
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=831026
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:02Åsa, det är en del myter som slaktas där ja. Som sagt, mycket läsvärd!
Åsa, det är en del myter som slaktas där ja. Som sagt, mycket läsvärd!
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:05Undrar om Jacob har genomfört några 4-5 timmars distanspass ännu?
Undrar om Jacob har genomfört några 4-5 timmars distanspass ännu?
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:07Som jag sa i en annan tråd nyss så är det skillnad på teori och praktik. Lyssna på dem som har praktisk erfarenhet, strunta i dem som snackar utan att göra något själva.
Som jag sa i en annan tråd nyss så är det skillnad på teori och praktik. Lyssna på dem som har praktisk erfarenhet, strunta i dem som snackar utan att göra något själva.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:20Mikael,
Som du säger så är det nog ganska individuellt och därför troligtvis mer relevant med forskning än någon som kör egna expriment. Givetvis så ger dina expriment oerhört stor nytta för dig, men att säga att all annan forskning inte är relevant är vä
Mikael,
Som du säger så är det nog ganska individuellt och därför troligtvis mer relevant med forskning än någon som kör egna expriment. Givetvis så ger dina expriment oerhört stor nytta för dig, men att säga att all annan forskning inte är relevant är vä
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:22Med tanke på hur "bra" det är för "alla" att helt enkelt äta när man är hungrig är det ju lite märkligt att påstå att törst skulle fungera jättebra att utgå ifrån för alla.
Sedan är det väl en annan sak vad man ska rekommendera att utgå ifrån för någon s
Med tanke på hur "bra" det är för "alla" att helt enkelt äta när man är hungrig är det ju lite märkligt att påstå att törst skulle fungera jättebra att utgå ifrån för alla.
Sedan är det väl en annan sak vad man ska rekommendera att utgå ifrån för någon s
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:26Forskningen visar tydligt på att de individuella variationerna är stora. Det sa Noakes när jag träffade honom för några veckor sedan. Just därför ska man utgå från sina egna specifika förutsättningar. Den som tar sin träning seriöst gör maxpulstest, tar l
Forskningen visar tydligt på att de individuella variationerna är stora. Det sa Noakes när jag träffade honom för några veckor sedan. Just därför ska man utgå från sina egna specifika förutsättningar. Den som tar sin träning seriöst gör maxpulstest, tar l
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:38>att de är idrottsmän själva i grunden gör att man har förtroende.
Definiera idrottsmän.
Det går säkert att hitta studier som har diametralt motsatt resultat.
>att de är idrottsmän själva i grunden gör att man har förtroende.
Definiera idrottsmän.
Det går säkert att hitta studier som har diametralt motsatt resultat.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:43Just Noakes har mer praktisk erfarenhet än många andra i den här tråden, så då kanske man skall gå efter hans rekommendationer direkt?
Jag rekommenderar att läsa hans bok. Noggrant.
Just Noakes har mer praktisk erfarenhet än många andra i den här tråden, så då kanske man skall gå efter hans rekommendationer direkt?
Jag rekommenderar att läsa hans bok. Noggrant.
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 20:45Fredrik: Är inte det som är själv saken, att ge ett bra svar till de som inte själva har erfarenheten av att ha sprungit så många lopp att de kan dra slutsatser om hur de själva reagerar?
Fredrik: Är inte det som är själv saken, att ge ett bra svar till de som inte själva har erfarenheten av att ha sprungit så många lopp att de kan dra slutsatser om hur de själva reagerar?