Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningElitmotionär!
You need to log in to create posts and topics.

Precis som Kjell-Erik..

Det finns inga elitmotionärerer förrän ett elitmotionärsskap kan användas för att urskilja eltimotionärer från övriga kategorier utövare. När det t.ex. finns elitmotionärsklasser. Tills dess kan alla definera sina egna elitmotionärer.
Själv villl jag ocks

Vad sägs om ElitAmatör?

Elitamatörer finns väl redan i mängder av sporter som det inte går att försörja sig på?

Hobbyhora.

Artikeln spaltar ju annars upp en del kriterier:

1. De loggar sin träning på en social media (check på alla som är här på funbeat)
2. De tränar strukturerat och mycket (föreslår minst 3 pass i veckan, min 4 mil)
3. De kör långdistanspass på söndagar (vil

Känns som att vi diskuterat begreppet förut?

Åtminstone förr fanns en åtskillnad mellan motionörer och aktiva. Aktiva idrottare var i princip de som tillhörde idrottsklubbar och tävlade i seriespel/förbundmästerskap (DM, RM, SM, osv), licensierade i de f

Hmm, Negationen till amatör är väl proffs. Vad är negationen till elit?

Nja, Ludmilla var verkligen en produkt av Svenska friidrottsförbundet.
Först blev hon friad i samband med Sturup"incidenten" och sedan ifrån sin dopingavstängning med hjälp av De stolta landsmännen ifrån Konungariket Sverige.

Jag är chef och tycker om att tråka mina medarbetare för att de tränar för lite.
De som inte tränar alls får ett autogenererat mail med inbjudan till torsdagens lunchlöpning..
Jag nyanställer ingen utan att först ta reda på vad de gör på milen.
Jag leder