Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag står ju redan på balansplatta när jag borstar tänderna... GRRR varför måste mina övningar alltid bli så extrema, just för att stärka upp fotlederna. Jag får väl kränga på mig en tung ryggsäck till tandborstningen. Vilken syn det måtte bli mit stående

Evely

Vi verkar ha en del gemensamt. Även jag har stukat foten flera gånger som liten men kommer inte heller ihåg vilken fot.

Tåövningarna skulle man hålla med i 15 minuter så jag provar sittande på jobbet ibland annars blir man ju tokig. Stå på ett go

det är väldigt bra att stå på balansplattan när man tränar styrketräning. eller när man diskar eller något liknande

Tåövningen borde man kunna göra när man diskar.

Juat nu behöver jag en anledning att verkligen diska ofta...

Men ska du göra den 15 min varje dag i resten av livet???

Tåövningen borde man kunna göra när man diskar.

Juat nu behöver jag en anledning att verkligen diska oftare...

Men ska du göra den 15 min varje dag i resten av livet???

Evely

15 minuter tolkade jag som måttet av sjukgymnasten - doseringen tar jag "efter behov" med den lates rätt 😀
Fast allvarligt var det nog menat som daglig övning i avvaktan på att komma igång med löpningen igen så är foten "i form" när man sen kommer

hm. vad va det nu du hade gjort?och vad hade du fått för diagnos?

Sprang för långt och fick ont i foten under rundan men tjurade på - idiot som jag är. Fick sedan ont i foten vänster utsida & insidan vänster smalben strax ovanför foten. Sjukgymnasten besömde att jag har för svag fot, problem med t.ex. skrålöpning, och i

du kanske har dragit av något ledband tidigare i livet. då krävs mycket av kvarande stabilisatorer.

FTA ligamentet kanske?
hur fungerar foten tejpad?

Jag har stukat den ett antal gånger som liten (minns inte viklken fot men det måste ju rimligen varit den).

FTA ligamentet?? Vet inte vad det är
Har inte provat att tejpa. Kanske kunde funka? Har inte tänkt på det. Stukningen brukade vi åtgärda med värme