Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Harald - Vad jag menade med min balansplattefråga var mest hur länge och hur ofta. Och nu kom jag på en fråga till. Står du på ett ben på balansplattan och vickar. Eller är ett ben en övning och två ben och vicka en annan?

Evely

Jag kör en fot i taget och, rätt eller fel vet jag inte, vickar jag fram och tillbaka till det börjar "bränna" i vaden (och det är i ärlighetens namn inte så lång stund). På det här viset kör jag båda fötterna tre gånger. Om det är en rimlig dos sk

Jag har varit ute och sprunget 12,5 km idag:-). Blir så glad när jag kan linka på med min arm... Faktiskt så sprang jag 10km på 56 min!!!!:-)(H:):D så glad blir jag då! // Åsa

Åsa

Det var ju snabbt linkat. Grattis (t+)
Då blir det Göteborgsvarvet nu kan jag tänka.
Lycka till!

Tack :-). Jag tänker åka ner och ta mej runt...men det blir inte under 2 tim som mitt mål var från början.

har ingen aning om vad ni pratar om för övning. vad ska stärkas? tåböjamuskulaturen?

Jessica

He-he 😀 Vi talade om balansplattan och stärka fotlederna. Hur ofta, hur länge och hur många repetitioner?

jag tår på min när jag styrketränar.
sen kan man ju använda den när man diskar, lagar mat, borstar tänderna.

vad har ni för plattor?

Min är som ett runt stekt ägg fast det vita är blått. Finns ofta på träningsanläggningarna. På Dig låter som man kan balansera på den där "hur mycket som helst" utan risk för överansträngning?

en sån med kula under?

jag tycker att de är lite onödigt svåra.
http://www.medema.se så säljer theraband balansplattor som är väldigt funkionella i den meningen att du kan använda dem som golv. du kan göra allt på dem från marklyft till vardagliga saker uta