Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla mer eller mindre skadade.
Känns skönt att inte vara den enda som måste ändra sin träning. Kan tro det ibland när man ser alla hurtbullar springa runt i solen nu på våren.
Detta var en bra tråd!!
Har varit med i FB sen årsskiftet men inte varit s

Tråkigt med alla skdor, har själv varit skadad i ifrån löpning mer eller mindre sen 2004 och från att satsa seriöst från 2001, men har äntligen börjat springa igen. Har lyckats pallra mig runt 50min. Har troligen testat det mesta inom behandlingsväg, både

Nu har jag fått domen av naprapaten. Felet sitter i ryggen och ner i hö höft. Det gör att jag felbelastar och på det viset överanstränger andra delar när jag springer, därför har jag fått så ont i högra låret och ljumsken. Det blev springförbud tills jag

Vad bra Lotta att du tar det på allvar! Gör nu dina rehabövninngar flitigt... nTänk om vi skulle starta en rehabgrupp och dela utpriser till flitigaste rehabare...

Nu är jag frustrerad och måste gnälla av mig. Här sliter man som en idiot med löpteknik, prehabövningar, moderata träningsmängder och -intensiteter för att undvika skador - och så snubblar man under uppvärmningen och slår upp knät :@

Det hände i fredags

nene tat bara lugnt och gör inge dumt. om du känner att du blir hämmad av skadan så ska du självklart inte träna eller göra något som känns dåligt. om du fortsätter träna med ett dåligt löpsteg så kommer du vänja dig vid snebelastningen som bildas och sen

Din stackare. Men tur att det inte blev något allvarligare.
Angående skötseln av såret håller jag med föregående talare. Håll rent, lufta när det går och byt bandage 1 gång om dan. Sprayplåster är nog ingen bra idé på skrubbsår då dom vätskar för mycket.

En fråga till er alla,

Jag spelade innebandy, och i en rush så högg det till i ljumsken/insida lår. Jag tog det lugnt och efter en vecka när jag glömt bort detta (idiot) så spelade jag fotboll och det högg till igen. Nu har jag bara joggat i 3 veckor och

Jag har haft problem med smärta/stelhet i ljumsken/låret, och då hjälpte det med försiktig stretching av hela området: insida, utsida, framsida och baksida av lår samt höftböjare. Några dagar tog det innan det började släppa mer än tillfälligt. Det sägs a

Kan även vara en muskelbristning. Råkade själv ut för det för några år sedan när jag spelade fotboll med mina söner och halkade i gräset. Det tråkiga är att en sådan skada väldigt lätt slås upp igen så jag rekommenderar att du kollar upp det och får ett v