Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

dubbelpost :@

Evely- Ja nu slipper jag expandern:-) det har inte varit kul med den i armen....Hoppas bara nu att mitt snitt blir snyggt.

Härligt kämpat till alla som knatar på:D

hur gör ni när ni springer för att förhindra akut smärta på smalbenen, både insida och utsida. de senast gångerna jag sprungit har jag kommit 1-1.5 km sen nästan börjat gråta över smärtan. promenader funkar och cykling fungerar någolunda men vid löpningen

Jag vill dela med mig av min glädje 🙂

Jag har haft problem med benhinnorna och fått begränsa min löpning till max 2 ggr/vecka samt gjort olika muskelövningar mm mm och äntligen börjar det ge resultat. Sprungit 3 pass nu som jag inte kännt av benhinnorn

TUFFA TJEJER (t+)

Evely
Du har haft en tuff och lång resa har jag förstått. Jag tycker Du gör det bra som oförtrutet hänger på och tränar och samtidigt letar nya vägar. Gissar att Du köpte en sån där fin balansboll som Du kan stå på och "göra annat" samt

Jo, tre år är en lång tid, priset för att jag i en riktigt jobbig tid i livet, slutade träna. Det som hände var ju att jag tappade alla musklerna och säkert också bålstabiliteten på köpet.

Sen när jag väl började komma igång igen kom smärtan, och det är

ja har haft en sjukgymnast här som inte förstår vad som hänt hon säger att jag har gått ut för hårt och att jag bara ska vila bort det, vilket jag inte tror hjälper riktigt.
jag ska flytta till falun nu igen så jag får väl gå till min massör/kiropraktor/s

Eva

Det är nog trots allt den vanligaste orsaken - att man överbelastar. Och den vanligaste ordinationen är då - tyvärr - vila från löpningen. Men skadan läker normalt fortare med genomblödning genom viss belastning av sådan typ som inte överbelastar/ska

Evely

Monsterövningar & balansplatta med (L) låter som en spännade kombination. Först skrämmer Du skiten ur kroppen och sen låter Du den vila med lite mjukövningar på balansplattan? Fast balansövningar är inte så lätt som man tror. Det har farit ett och

Så roligt du beskriver det Harald (L) Man kan säga att mitt rehabprogram består av två delar huvudprogrammet=monsterövnignar och så balanplattan som mer är en del av vardagen, men även den kräver att livet är normal, så att man verkligen följer sina rutin