Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack så mycket (H) men det är faktiskt bara roligt.

Jag är anmäld i startgruppen 50-55 min för det var målsättningen när jag anmälde mig vid årsskiftet. Men när jag nu inte sprungit på länge så är jag glad om jag kommer till start med lite löpträning i

Äntligen på banan igen efter en lårmuskelskada, krockade nog för hårt vid inpassering i en tunnelbanespärr och var kanske lite överansträngd innan. Resultatet: en ruptur på quadriceps. Uppehåll för diagnos, lugn start igen, tålamodsprövande sakta... men i

Grattis Kerstin underbart att höra!

Kul Kerstin - både att det går bra och att Du berättar! Det gläder oss alla 😀
Lycka till med Din träning och kommande utmaningar! (t+)

Har testat nya sulorna i dag igen och det funkar (t+)
Ett pass bodypump och sedan testade jag fyra km på löpbandet varav en kilometer i lätt joggingtempo - utan att känna obehag eller smärta! Helt otroligt! Bästa känslan sedan skadan i februari. Nu gäller

Härligt Harald att du är på rätt väg.
Skynda långsamt nu bara.

Blev visst ne kopia på mitt föregående inlägg.

Tack Anders.
Och två inlägg = dubbelt upp 😀

Är så glad för din skull Harald! Det lyfter verkligen när man får läsa om hur det vänder för ngn som har fått kämpa länge. (H:)

Ha nu inte för bråttom bara! Tänk på 10 % regeln

Har nyligen fått besked att jag måste börja från scratch p.g.a. för svaga muskler. Denna gång är det en inflamerad hälsena som är problemet. Mitt mål är Budapest marathon i oktober. Råden var rehab eller springa marathon högst 2 år till så valet blev gans