Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEnergitillskott
You need to log in to create posts and topics.

Jag tippar på kinetisk.

På vilken axel är hastigheten?

Den grafen stämmer kanske för en del men det kan skilja rätt mycket mellan individerna så den är inte något "Facit" direkt. (Finns individer som har sitt "FATMAX" på 70% VO2max)
Om man sedan ska lära kroppen bränna fett så bränner du mer fett ju hårdare d

Svårt att lägga in hastighet i en sån graf, då den beror på hur tränad du är. Men % av max syreupptag visar ju hur hårt du anstränger dig relaterat till ditt eget max.

Och självklart finns det stora variationer från person till person, något facit kommer

Johnny: DP Är ironisk i sin frågeställning, du kommer att lär dig det med tid.
ist. för hastighet ansträngning kanske?

Jag är en av de (förmodligen fel) som tycker att man KAN inte lära sin kropp att göra ditt eller datt med kolhydrater och fett utan att

Gazzah: Har sett antydningar till att David gillar att skoja, jag lär väl mig om jag fortsätter att skriva.

Men som du säger så handlar det om ansträngning, vilket jag även skrev, i förhållande till max syreupptag i det här fallet.

Och jag håller även m

Hastigheten har inge betydelse. Det är förhållandet till sin förmåga som styr detta med var energin tas i den energigivandeprocessen. Sen kommer det i sin tur påverka hur fort man kan köra. Och om jag inte är helt fel ute så kommer kurvan för energiutatge

Det är exakt det jag försökt säga...det handlar om % av sitt eget max.

Och via din länk så får man lite fler och bättre grafer på det hela, hittade inte det då jag sökte 🙂

Är jag? Det vet du som vanligt otroligt lite om.

Hur du uppfattas bestäms till 100% av de som läser dina inlägg.

Hur du själv vill uppfattas besämmer du helt själv.

De båda kan vara helt utan korrelation.