Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEra löparincidenter
You need to log in to create posts and topics.

En lite småläskig sak var jag ute för i fredags. Jag hade planerat att springa en bana (elljusspår) som är 11,3 km och sedan ta en lite kortare direkt på det. Kom ut lite väl sent bara. Startade så där innan åtta på kvällen och kutade på för att det inte

Mona: Jag älskar att ge mig ut ungefär vid 9-rycket. Ensam i spåret så ingen behöver se hur dålig man är och dessutom gillar jag skymningen, temperaturen är perfekt att springa i med långbyxor och löparjacka med tshirt under och det är härligt.

Jag måste

Det här kan inte karakteriseras som en incident, men det var en kul grej som hände när jag var ute och sprang i skogen idag. Helt plötsligt fick jag syn på en GB-glassgubbe uppe i ett träd. Det var uppiggande. 🙂

(Ska jag vara helt ärlig så var min förs

Hi hi....GB-glassgubbe i ett träd. Man kan få se lite allt möjligt lustigt då man är ute på sina turer. Det är då man kan bli nyfiken på historien bakom det man ser.

I Uppsala har jag sett en glassgubbe i Fyrisån...men det var inte så kul!:-(

Det här hände när jag var 15-16 år.

Jag sprang i el-ljusspåret hemmavid när jag efter en lång uppförsbacke skymtade en ELEFANT en bit längre fram!

Funderade på om hallucinationen var på riktigt eller om det var uppförsbacken... vände om för säkerhets s

Anna Panna, lustigt att du nämner det. Just idag under TSM-träningen så sprang vi förbi Cirkus Maximum ute på Gärdet. En dromedar, flera lamadjur och lite andra udda fyrfotingar stod och mumsade hö på högra sidan vägen. Och på vänster sida, tre elefunter!

Jag brukade gilla att springa i mörkret med endast min pannlampa som ljuskälla.
I höstas var jag ute på en sådan tur. Ett nedsläckt elljusspår som först gick över lägdor men sedan svängde in i skogen. Skogen var tät och gick precis längs med spåret. Plöts

Var ute sent och sprang på eljusspåret i ursvik. Klockan blev 11 och eljusspåret släcktes vilket jag inte hade helt koll på. kunde fortsätta springa i det dunkla ljuset men ser 10m framför mig hur en grävling korsar eljuspåret vilket fick mig att stanna d

Huvva, grävlingar och så björnar, det finns en del björn dit jag skall vara i sommar (skogen mellan Dalarna och Värmland ca 2 mil väster från Malung på en fäbodvall där familjen har ett par stugor) och det kommer bli fint det.

Hoppas jag är stark nog att