Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Boston Marathon tycker jag är ett föredöme. Alla resultat ska styrkas vid anmälan och sen seedas man i fållorna efter resultat som sträcker sig något år bakåt i tiden.

Har man inget resultat så går det att få plats genom välgörenhetsorganisationer men d

Jag tycker att man ska deklarera den maximitid man ämnar springa på. Överträder man den så blir man diskvalificerad. Den angivna tiden avgör vilken startfålla man hamnar i.

Inga skatter och inga dsq. Att inte seeda löparna i startgrupper förrän efter anmälningstiden gått ut. Och då seedas man med anmälningstid. Det är ju först när man har startlistan klar som man på ett korrekt sätt seeda löparna så att folk springer någorlu

Jag hade aldrig sprungit en mil när jag anmälde mig till Midnattsloppet så det var lite svårt att gissa. Sedan gick det långsammare än jag trodde före loppet pga bl.a. vädret. Som Fia-Lotta sa, det kan hända mycket från anmälning till lopp. Jag kan inte f

tycker personligen det är bra att lopp finns. Personer som annars inte rör på sig kanske ser ett lopp som en utmaning och tränar mer än vad de annars skulle göra. Vad gäller tider så kan det vara svårt att gissa en tid och ska man anmäla sig och ange tid

Det kan säkert inte bli 100% rättvist men en arrangör bör väl kunna fördela de anmälda efter en seedning som passar respektive lopps karaktär. T.ex i Stockholms midnattslopp är det inte så klokt att låta de som anmäler sig ange vilken startgrupp som passa

"Bättre är att låta arrangören placera in löparna i lämplig startgrupp efter tidigare uppnådda resultat."

Enkel uppgift för Arr att kontrollera folks tidigare resultat.

Tusentals deltagare som individuellt ska kontrolleras. Knappast enkelt. Eller, ja, kanske enkelt men oerhört tidsödande.

Att denna tråd fortfarande lever!

Tjejmilen tillämpar väl det ´system som Jan S beskrev, att man själv ställer sig i den fålla som motsvarar den tid man tänker springa på. Det har aldrig fungerat.

Givetvis ska man inta fastställa tidsnormerna för seedningsgrupperna förrän alla anmälningar flutit in. Först då kan man bestämma var gränserna går för att få rätt omfång på resp startgrupp.

Jag tror att det kan ha tagit ung åtta timmar att seeda de dryg