Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFör kass för att ge blod
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia. blodvolym förändras akut och långsiktigt. Det är en av de första anpassningarna till uthållighetsträning som sker i kroppen och varför tex pulsen är högre efter en tids inaktivitet (sjukvecka tex).

Magnus, lär dig att älska blodpudding och gräddstuvad lever med bacon.

Tänk på att även om du har (relativt) lågt hb kan du ha stor lungkapacitet. Hellre ett effektivt lungorgan med lågt hb än tvärt om. Jag har högt hb, alltid över 160, men det spelade i

Sylvia: Du skrev " Kell-negativ, månne? K- ? 96% av oss är det. "

Kollas det när man lämnar blod? Jag har aldrig hört dem prata om det nämligen. Är det något speciellt om man är både Kell-negativ och 0-negativ?

Jo M F, så långt är jag med. Att hb:t sjunker pga ökad blodvolym är ju något som ses hos bl a gravida och uthållighetstränande. Hemoglobinet blir s a s utspätt. Hos en frisk "medelsvensson" som motionerar tre ggr per vecka, eller kanske inte alls, sker in

Aha då ska jag fråga om knappt en månad när jag ska lämna blod. Att jag är 0-negativ vet jag, men Kell har de aldrig pratat om 🙂

Numera får man inte heller ha haft sex med en ny partner 3 månader man lämnar blod...

Jörgen: Det är väl inget nytt? Så har det varit hela tiden vad jag minns.

Xperia Arc

Strular Ibland

Anders R, så drastiska metoder skall vi inte göra innan det finns starka bevis att det har någon effekt! 😉