Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFasta innan halvmara
You need to log in to create posts and topics.

Gängse uppfattning är att persistenta organiska fettlösliga ämnen omsätts vid fasta då upplagrat fett förbränns.

Känner inte till vad som anses farligast, att plötsligt frigöra en massa skit eller låta sitt gamla PCB sitta där det sitter...

Det kanske l

Jag tycker att fasta och sedan ett lopp som grädde på fläskläggen är en fin fallstudie.
Glöm inte att rapportera sedan i http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=145

Där finns några mattalibaner som behöver se ljuset i tunneln.

Marcus: http://www.naturligtomhalsa.se/parser.php?did=805:312 (bara på en googling, jag är säker på att det finns mer)
Micke: Jag äter helt vanlig mat med kemikalier, en massa E-nummer, färgämnen. Allt man stoppar i sig bildar plack i tarmen som hämmar n

Jag har ätit dåligt och fått hammaren dagen efter några gånger. Det är bra att testa sina gränser emellanåt.

Tro mig, jag har en viss empirisk kunskap i ämnet: det bildas INTE plack i tarmen!

Tomas: tänker du sluta andas under fasteveckan också? Sorry, kunde inte låta bli...

Sök på "Träning under Ramadan", så får du redogörelser från proffsen!

Jag satsar pengarna på att du mår bäst av att äta som vanligt inför halvmaran.

Nu har det kommit mycket mat utan E-nummer som är toppen för kroppen. Spontant känns det som om det vore tokigt att fasta inför en sådan ansträngning för kroppen men det skulle vara väldigt intressant att höra från någon som verkligen testat.:-) Sen lite

Plack i tarmen tror jag inte ett dugg på, vad finns för bevis för det?

Däremot så är din matsmältning beroende av att du har ett eller två kilo tarmbakterier som hjälper till att ta hand om maten. En väl fungerande mage är bl a en bakterieflora i balans.

Om det vore så lyckat att fasta före en hård fysisk ansträgning skulle inte muslimska rådet i Tyskland kommit överens med sporttjänstemän i landet om att tillåta troende muslimer att äta även under dygnets ljusa timmar.

Men för all del, tror du på det s