Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 11:02Gängse uppfattning är att persistenta organiska fettlösliga ämnen omsätts vid fasta då upplagrat fett förbränns.
Känner inte till vad som anses farligast, att plötsligt frigöra en massa skit eller låta sitt gamla PCB sitta där det sitter...
Det kanske l
Gängse uppfattning är att persistenta organiska fettlösliga ämnen omsätts vid fasta då upplagrat fett förbränns.
Känner inte till vad som anses farligast, att plötsligt frigöra en massa skit eller låta sitt gamla PCB sitta där det sitter...
Det kanske l
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 11:09Jag tycker att fasta och sedan ett lopp som grädde på fläskläggen är en fin fallstudie.
Glöm inte att rapportera sedan i http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=145Där finns några mattalibaner som behöver se ljuset i tunneln.
Jag tycker att fasta och sedan ett lopp som grädde på fläskläggen är en fin fallstudie.
Glöm inte att rapportera sedan i http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=145
Där finns några mattalibaner som behöver se ljuset i tunneln.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 11:22Marcus: http://www.naturligtomhalsa.se/parser.php?did=805:312 (bara på en googling, jag är säker på att det finns mer)
Micke: Jag äter helt vanlig mat med kemikalier, en massa E-nummer, färgämnen. Allt man stoppar i sig bildar plack i tarmen som hämmar n
Marcus: http://www.naturligtomhalsa.se/parser.php?did=805:312 (bara på en googling, jag är säker på att det finns mer)
Micke: Jag äter helt vanlig mat med kemikalier, en massa E-nummer, färgämnen. Allt man stoppar i sig bildar plack i tarmen som hämmar n
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 11:25Jag har ätit dåligt och fått hammaren dagen efter några gånger. Det är bra att testa sina gränser emellanåt.
Jag har ätit dåligt och fått hammaren dagen efter några gånger. Det är bra att testa sina gränser emellanåt.
Quote from Pernilla Liljegren on 30 August 2010, 11:29Tro mig, jag har en viss empirisk kunskap i ämnet: det bildas INTE plack i tarmen!
Tro mig, jag har en viss empirisk kunskap i ämnet: det bildas INTE plack i tarmen!
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 11:32Tomas: tänker du sluta andas under fasteveckan också? Sorry, kunde inte låta bli...
Tomas: tänker du sluta andas under fasteveckan också? Sorry, kunde inte låta bli...
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 11:35Sök på "Träning under Ramadan", så får du redogörelser från proffsen!
Jag satsar pengarna på att du mår bäst av att äta som vanligt inför halvmaran.
Sök på "Träning under Ramadan", så får du redogörelser från proffsen!
Jag satsar pengarna på att du mår bäst av att äta som vanligt inför halvmaran.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 11:56Nu har det kommit mycket mat utan E-nummer som är toppen för kroppen. Spontant känns det som om det vore tokigt att fasta inför en sådan ansträngning för kroppen men det skulle vara väldigt intressant att höra från någon som verkligen testat.:-) Sen lite
Nu har det kommit mycket mat utan E-nummer som är toppen för kroppen. Spontant känns det som om det vore tokigt att fasta inför en sådan ansträngning för kroppen men det skulle vara väldigt intressant att höra från någon som verkligen testat.:-) Sen lite
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 12:09Plack i tarmen tror jag inte ett dugg på, vad finns för bevis för det?
Däremot så är din matsmältning beroende av att du har ett eller två kilo tarmbakterier som hjälper till att ta hand om maten. En väl fungerande mage är bl a en bakterieflora i balans.
Plack i tarmen tror jag inte ett dugg på, vad finns för bevis för det?
Däremot så är din matsmältning beroende av att du har ett eller två kilo tarmbakterier som hjälper till att ta hand om maten. En väl fungerande mage är bl a en bakterieflora i balans.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 12:18Om det vore så lyckat att fasta före en hård fysisk ansträgning skulle inte muslimska rådet i Tyskland kommit överens med sporttjänstemän i landet om att tillåta troende muslimer att äta även under dygnets ljusa timmar.
Men för all del, tror du på det s
Om det vore så lyckat att fasta före en hård fysisk ansträgning skulle inte muslimska rådet i Tyskland kommit överens med sporttjänstemän i landet om att tillåta troende muslimer att äta även under dygnets ljusa timmar.
Men för all del, tror du på det s