Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFasta innan halvmara
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Var på Jonas Coltings seminarium "den nakna löparen", han äter ju som bekant låg kolhydrat kost (stenåldersmat) och berättade att han då och då körde ett dygns fasta, från middag till middag. Under denna tiden tränade han som han brukade vilket för

En mer saklig beskrivning av tarmepitelet är att det tillhör de kroppceller som delar sig och byts ut snabbast av alla kroppens celler. Inget utom vissa väldigt aggressiva sjukdomsalstrande bakterier hinner alls fastna där. Och som löpare ökar vi tarmomsä

Anders, menar du http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/pdf/31_Mag-tarmkanalen.pdf ?

Är ju populärt i en del "alternativmedicina" sammanhang att hävda att en proteinrik o fiberfattig kost skulle leda till förruttnelse och gifter i tarmen.

Om det vore så, hur skulle att eskimåer eller herdefolk som levt på kost med väldigt lite annat än

Hehe, det har du nog rätt i Anders.

Hej.

"Fasta eller inte?"

Jag har provat på att "fasta" och sedan kört 10 mil på kroncykel.(snabbaste tiden var ca 3.45) Och det är en upplevelse som jag har/hade nytta av rent personligt i jobbet.Lära känna mina begränsningar.

Men om du inte vet varför

(lite skitprat...)

Jag har också hört argumenten för fasta som "utrensning" av lagrade gifter. Jag blir lite fundersam hur det skulle gå till. De är ju fettlösliga (det är poängen) så det borde väl vara svårt att få ut speciellt mycket genom urinen, elle

Jag har genomfört ett stort antal coloskopier sedan 25-årsåldern pga en tarmsjukdom och det har aldrig funnits vare sig plack eller beläggningar i tarmen. Detta trots att jag alltid har ätit och druckit allt. Det där är nog bara något slags new age-påhitt

Jo, men det är ju föra att sockerboalgen har duperat er till att vara sockerberoende! Never mess with Big Sugar!

2 veckor före Stockholmsmaran vägde jag 79 kg. Det är mer än 10 kg övervikt på min kropp och 5 kg mer än min matchvikt. Jag ställde upp i Rogers bergstävling (6 x Hammarbybacken) och kom sist! En tankeställare.

Så jag började banta. Det gick långsamt så