Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 09:13Sylvia.
Just att kapaskoinlägg-idén fick jag på 80-talet redan.
Får fortfarande tankegivande tips av olika människor med erfarenheter av "besvär". Eller läser mig till bra idéer att ha i bakhuvudet.
Bra att ta till vid behov.PS. Har nog aldrig köpt et
Sylvia.
Just att kapaskoinlägg-idén fick jag på 80-talet redan.
Får fortfarande tankegivande tips av olika människor med erfarenheter av "besvär". Eller läser mig till bra idéer att ha i bakhuvudet.
Bra att ta till vid behov.
PS. Har nog aldrig köpt et
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 09:42Ja, det verkar vara mycket häxkonst kring att avgöra vilka skor man bör ha. Jag har haft tre par New Balance och gått sönder inom loppet av någon vecka med alla tre. Ett par får jag ITBS-känningar av att bara ha som flytta-möbler-skor.
Efter ett antal sk
Ja, det verkar vara mycket häxkonst kring att avgöra vilka skor man bör ha. Jag har haft tre par New Balance och gått sönder inom loppet av någon vecka med alla tre. Ett par får jag ITBS-känningar av att bara ha som flytta-möbler-skor.
Efter ett antal sk
Quote from Lars Breström on 3 March 2010, 09:48Sylvia och Tord.
Mot era besvär i hålfoten kan jag rekommendera följande.
Ordentlig stretch av vaderna. Helst genom mot en vägg, hälen i golvet, framfoten mot väggen. Kör med rakt och sedan böjt knä. Rak i höften.
Aktiv stretch, dvs, pressa med foten mot
Sylvia och Tord.
Mot era besvär i hålfoten kan jag rekommendera följande.
Ordentlig stretch av vaderna. Helst genom mot en vägg, hälen i golvet, framfoten mot väggen. Kör med rakt och sedan böjt knä. Rak i höften.
Aktiv stretch, dvs, pressa med foten mot
Quote from Lars Breström on 3 March 2010, 09:50Angående pronationsstöd så pronerar jag något, men har slutat helt och hållet med skor med stöd.
Har inga problem alls längre.
Saucony Ride 2 kör jag med just nu som mängdsko.
Angående pronationsstöd så pronerar jag något, men har slutat helt och hållet med skor med stöd.
Har inga problem alls längre.
Saucony Ride 2 kör jag med just nu som mängdsko.
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 09:51Jag tror på en kombination av:
- huvudsakligen använda det man vet funkar
- rotera mellan flera par för att variera
- försiktigt prova nya skor ibland
- gradvis gå från tunga pjäxor till mindre/lagom uppbyggda skor
Jag tror på en kombination av:
- huvudsakligen använda det man vet funkar
- rotera mellan flera par för att variera
- försiktigt prova nya skor ibland
- gradvis gå från tunga pjäxor till mindre/lagom uppbyggda skor
Quote from Catharina Brattlin on 3 March 2010, 09:57Tackar Daniel, men tyvärr har inget av det Du nämner hjälpt mig. Jag har t o m fått täta behandlingar hos min massör, med både djupmassage av vader och fötter, samt stretch. Ändå kvarstår känningarna och stelheten i hålfötterna (konstigt ord eg).
Tåhävni
Tackar Daniel, men tyvärr har inget av det Du nämner hjälpt mig. Jag har t o m fått täta behandlingar hos min massör, med både djupmassage av vader och fötter, samt stretch. Ändå kvarstår känningarna och stelheten i hålfötterna (konstigt ord eg).
Tåhävni
Quote from Lars Breström on 3 March 2010, 10:09Det låter inte alls bra...Elda upp skorna!
Det låter inte alls bra...Elda upp skorna!
Quote from Catharina Brattlin on 3 March 2010, 10:11😀
Ja, de duger väl inte till nåt annat än just grillskor.
😀
Ja, de duger väl inte till nåt annat än just grillskor.
Quote from Lars Mörrby on 3 March 2010, 10:19Tror inte du ska elda upp dem - risk för tråkiga luftföroreningar och det är nog
inte bra att hålla en köttbit ovanför heller.Men du kan ju ha dem när du jobbar i trädgården kanske?
Tror inte du ska elda upp dem - risk för tråkiga luftföroreningar och det är nog
inte bra att hålla en köttbit ovanför heller.
Men du kan ju ha dem när du jobbar i trädgården kanske?
Quote from Catharina Brattlin on 3 March 2010, 10:26Nä, vill inte vara en större miljöbov än jag redan är, som både flyger på resor och kör bensinbil...
Det var ett bra tips Börje. Jag ska nog hitta ett nytt användningsområde för dem. 🙂
Nä, vill inte vara en större miljöbov än jag redan är, som både flyger på resor och kör bensinbil...
Det var ett bra tips Börje. Jag ska nog hitta ett nytt användningsområde för dem. 🙂