Quote from Catharina Brattlin on 7 December 2010, 11:22Magnus, varför jämför Du med e-post?
Återigen, detta filter handlade ju om (jag bad Henrik om ett förtydligande så att inte JAG hade missförtått) att filtrera på en PERSONS inlägg. Dvs man vill kunna filtrera bort en människa. Inte inlägg som man inte ty
Magnus, varför jämför Du med e-post?
Återigen, detta filter handlade ju om (jag bad Henrik om ett förtydligande så att inte JAG hade missförtått) att filtrera på en PERSONS inlägg. Dvs man vill kunna filtrera bort en människa. Inte inlägg som man inte ty
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 11:37Sylvia, eftersom E-post är ett utmärkt exempel på filtrering på innehåll ELLER AVSÄNDARE som så gott som alla använder.
Det är säkert individuellt varför man vill filtrerar bort olika personers inlägg. Ser inget problematiskt i det.
Jag önskar fler gjor
Sylvia, eftersom E-post är ett utmärkt exempel på filtrering på innehåll ELLER AVSÄNDARE som så gott som alla använder.
Det är säkert individuellt varför man vill filtrerar bort olika personers inlägg. Ser inget problematiskt i det.
Jag önskar fler gjor
Quote from Catharina Brattlin on 7 December 2010, 11:44Jaha, OK. Jag använder inga spamfilter alls. Alla är välkomna att maila mig. Om jag sen öppnar mailen och läser är en annan sak. 😉
Du har rätt! Önskan om att kunna filtrera bort personer och deras inlägg handlar helt och fullt om ens personlighet. Det h
Jaha, OK. Jag använder inga spamfilter alls. Alla är välkomna att maila mig. Om jag sen öppnar mailen och läser är en annan sak. 😉
Du har rätt! Önskan om att kunna filtrera bort personer och deras inlägg handlar helt och fullt om ens personlighet. Det h
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 11:51Men Sylvia, om du inte öppnar all mail och läser riskerar ditt liv att bli TOMT och INNEHÅLLSLÖST!!! Och det vill vi ju inte! 😉
Jag får runt 200 spam-mail om dagen. Runt 5-10 stycken tar sig förbi filtret. Och nej, jag öppnar dem inte för att kolla om j
Men Sylvia, om du inte öppnar all mail och läser riskerar ditt liv att bli TOMT och INNEHÅLLSLÖST!!! Och det vill vi ju inte! 😉
Jag får runt 200 spam-mail om dagen. Runt 5-10 stycken tar sig förbi filtret. Och nej, jag öppnar dem inte för att kolla om j
Quote from Catharina Brattlin on 7 December 2010, 12:01Tack för omtanken. 🙂
Ärligt så är jag nog en högst ointressant person att spamma så det är faktiskt inget problem för mig. Det kan gå dagar utan att jag får mail öht.
Tack för omtanken. 🙂
Ärligt så är jag nog en högst ointressant person att spamma så det är faktiskt inget problem för mig. Det kan gå dagar utan att jag får mail öht.
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 12:01"Det finns säkert personer som tvångsmässigt måste läsa allt som skrivs på Funbeat. Det är upp till dem. "
Det är ju det som är så fascinerande eftersom det just är dessa personer som verkar behöva filtret och som därmed tar bort sin möjlighet att tvång
"Det finns säkert personer som tvångsmässigt måste läsa allt som skrivs på Funbeat. Det är upp till dem. "
Det är ju det som är så fascinerande eftersom det just är dessa personer som verkar behöva filtret och som därmed tar bort sin möjlighet att tvång
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 12:20Verkligen bakvänt resonemang du för, C. De som filtrerar bort inlägg och trådar gör det för att de tvångsmässigt måste läsa allt? Visst, alla har rätt till sin teori, men den där verkar inte så sannolik. (H)
Verkligen bakvänt resonemang du för, C. De som filtrerar bort inlägg och trådar gör det för att de tvångsmässigt måste läsa allt? Visst, alla har rätt till sin teori, men den där verkar inte så sannolik. (H)
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 12:26Den här diskussionen handlar om social kompetens.
De senaste veckorna har vi sett ett antal personer komma och gå under upprörda former här på forumet. Skälet har varit att de stött sig av vissa personers inlägg och gjort en stor sak av det hela.
Inte
Den här diskussionen handlar om social kompetens.
De senaste veckorna har vi sett ett antal personer komma och gå under upprörda former här på forumet. Skälet har varit att de stött sig av vissa personers inlägg och gjort en stor sak av det hela.
Inte
Quote from Jan Lundquist on 7 December 2010, 12:39"Funbeat verkar ha alldeles för stor plats i vissa personers liv. I övrigt är jag helt inne på Andreas linje. Om några personer irritererar sig så mycket på andra att de bemödar sig om att installera filter för att få bort dem, så kommer de garanterat upp
"Funbeat verkar ha alldeles för stor plats i vissa personers liv. I övrigt är jag helt inne på Andreas linje. Om några personer irritererar sig så mycket på andra att de bemödar sig om att installera filter för att få bort dem, så kommer de garanterat upp
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 12:49Hur läser ni filtratörer t ex en dagstidning? Är det med stor vånda ni bläddrar eftersom där ju finns både intressanta artiklar med ointressanta inslag samt sidor som nästan bara innehåller oönskad läsning? Känner ni ett behov av att någon åt er skulle st
Hur läser ni filtratörer t ex en dagstidning? Är det med stor vånda ni bläddrar eftersom där ju finns både intressanta artiklar med ointressanta inslag samt sidor som nästan bara innehåller oönskad läsning? Känner ni ett behov av att någon åt er skulle st