Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFormtoppning
You need to log in to create posts and topics.

Du måste prova dig fram. Vad som funkar bäst är mycket individuellt.

Du vill säkert ha ett annat svar men den bistra verkligheten är inte så enkel. Du har säkert en del erfarenheter redan som gör att du kan utesluta vissa saker.

Fredrika: Flåt!!!! (L)

Hur mycket orkar du träna o antal dagar i veckan?
Hur ser ditt upplägg ut?
Vad är målsättning under GAX50?
Hur ser din skadejournal ut?

Fredrik: jag förstår det. Men eftersom det är första gången jag provar så måste jag ha något vettigt att utgå ifrån. Det är därför perfekt för mig att höra hur olika personer resonerar och gör på den punkten, utifrån det kan jag välja något att testa, som

Fredrika: Du behöver knappast någon formtoppning till det där Ultraloppet eftersom vad jag förstår du inte siktar på någon bestämd tid.

Du ligger väl bra till redan nu och se bara till att gradvis öka träningsdosen. Men viktigast att du är utvilad och f

Dubbelpost.

David: när jag tränar lågintensivt har jag ännu inte sett någon gräns (noterade just att jag ligger som första tjej i topplistan i gruppen löpning, faktiskt). Jag kommer att öka till 80 km/vecka. Jag springer alla dagar i veckan, men det är väl snarare 4-

Håkan: det är riktigt att jag inte satsar på någon bestämd tid, mycket eftersom jag inte bekantat mig med distansen ännu och den är ganska saftig med mina mått mätt. Men jag vill ändå kunna känna att jag gör ett bra lopp, utifrån mina förutsättningar. Så

Varför har du ingen vilodag?

Fredrika: Att du hade problem på SUM tror jag berodde just på att du inte kom tillräckligt utvilad till loppet. Du körde t.ex. "Army Fitness" på måndagen innan loppet med kommentaren "Kommer inte kunna gå i morgon".