Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrågor ang springa långt?
You need to log in to create posts and topics.

1. I huvudsak har man 2 eller 3 olika slags långpass under träning mot en marathon. Personligen kör jag 3 olika slags långpass,

* Lugnt tempo i upp till tiden jag räknar med att maran tar att springa.
ex. 2:45 i 4:35/k (~36k)

* "Steady-State något korta

Nu är detta ev en totalt idiotisk fråga som man kanske borde veta, men blev så nyfiken så det struntar jag i.
Annica vad menar du- springer man tidsultran enbart på 400m-bana??? Runt runt runt? Då är det väl psyket man behöver träna upp mest i så fall (d

"Guldfisklöpning" är ett fint ord! 🙂

(Japp, 400m-banor finns. Jag gillar 1200m-banan i Boulognerskogen, centrala Skövde, men den har en backe som är nästintill outhärdlig efter de första 50 varven...)

Det finns tidsultra som går på 200m-bana också men då är vi begränsade till bara 6 timmar 🙂

Ja, visst är det psyket som måste tränas mest om man ska syssla med ultra!

Visst - så ska man springa i 24 timmar så tränar man genom att sitta i en soffa och humma Oooooooouuuuuuhhhmmmmm!

Eller krävs det kanske några långpass också?

Svårt att träna psyket på rätt sätt om man inte springer 🙂

Lite som att försöka lära sig simma utan vatten, eller åka skidor utan lagg. 😛

Här kanske man kan anknyta till Bims 6:e fråga om att snart bli 40 och klara att öka distanserna.

Ja, det är precis vad man kan göra. Med ökande ålder avtar snabbhet och rå muskelstyrka. Detta kan kompenseras av envishet, självkännedom och erfarenhet so

Den här gången får Mikael 3 ggr (t+) (t+) (t+)

Mitt drömlopp: 48-timmar i Brno, Tjeckien, på en 250 metersbana i en hangar.
Häpp.
Apropå att träna upp psyket alltså, Jessica 🙂

Alltså, jag har ju länge varit imponerad av er ultralöpare, men det är ju inget mot vad jag är nu. Samtidigt kommer mina ambitioner att testa på långdistans längre och längre bort i framtiden, shit... 😉
(t+) till er!!