Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrågor ang springa långt?
You need to log in to create posts and topics.

..."springa så långt att tankarna tar slut"

Jag hade uppehåll i löpningen pga sjukdom i höstas, och när jag kom igång igen upptäckte jag att jag var otålig under passen. Det tog några rundor innan jag fick tillbaka lugnet och kunde lufsa på med nedtrappa

Jo, när man springer så länge så att tankarna tar slut så kan man nog springa fel i vilket land som helst.

För att anknyta till Lars inlägg: Det är nog helt riktigt att snabbhet, muskelstyrka och fysisk uthållighet avtar med i stort sett motsvarande grad

Vi gamlingar ska kanske träna mer spänst och explosiv styrka för att motverka tappet?

Ja Mikael, det statistiska underlaget är nog för litet för att kunna veta något säkert, inte minst i de högre åldrarna (> 60 år?), och speciellt på mindre populära distanser (< 5000m?). Men trots att jag hållit ögonen öppna, har jag hittills inte sett nå

1964

Jag tror att det fanns fler 19 som inte var tränade för uppgiften.

Skulle man ta 100 vanliga 19/64 åringar från gatan. Så skulle säkert 19åringarna vinna stort.

Det beror väl på vilken gata du menar? 😀

Jag har detta året kört distans/längd så myche som jag bara har haft tid till.(3 720 km-2010)..Någon direkt bättre marathontid har det inte givet...4.05 i Sala fast då fick jag värsta kramperna på slutet. Nu i år ska jag köra en riktig fartrepa under varj

Min egen privatspaningsteori om det där är att 64 åringarna som ställer upp i ett marathon har gjort det förr och oftare än 19-åringarna. Veteranerna känner sig själva väl och springer mer taktiskt med jämn fart från start till mål. Bland 19-åringarna är

Håller med dig Mikael "Einstein" Backlöparen.
Å då för att inte tala om träningen/Erfarenheten....Hur många långpass har en 19:åring gjort å hur många maror. Hur utvecklad är kroppen å knoppen....etc,etc,etc....Kjell "Altzheimer" Åström. (Undrar vad trå

Ja just det, tråden? Jo, det var ju Bim som funderade på att öka från mildistansen till halvmara, helmara och kanske ultra.

Då slog det mig just att många inbillar sig att ju längre distans desto jobbigare löp. Så är det inte för mig. Jag tycker att halv