Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 10:11Grattis till både Linda och Peter,
Kul att det går så bra för er som det gör :)!
Grattis till både Linda och Peter,
Kul att det går så bra för er som det gör :)!
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 20:28Var ute på 1,24km idag. Kändes inte jobbigt nån gång, varken flåsmässigt eller i knän eller liknande. Tar inte ut nåt i förskott men idag börjar jag faktiskt kunna hoppas på att fixa åtminstone 5km framöver. :). Börjar öka lite snabbare nu, bara 2 veckor
Var ute på 1,24km idag. Kändes inte jobbigt nån gång, varken flåsmässigt eller i knän eller liknande. Tar inte ut nåt i förskott men idag börjar jag faktiskt kunna hoppas på att fixa åtminstone 5km framöver. :). Börjar öka lite snabbare nu, bara 2 veckor
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 21:45Kul Nicklas!
Det känns bra när sträckorna blir lite längre. För min del så lossnade det och började kännas som att löpningen funkade strax innan 2 km.
Lycka till framöver och låt det ta sin tid. Det är så man slipper skador...
Kul Nicklas!
Det känns bra när sträckorna blir lite längre. För min del så lossnade det och började kännas som att löpningen funkade strax innan 2 km.
Lycka till framöver och låt det ta sin tid. Det är så man slipper skador...
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 16:27Kort update. Sen jag skrev här sist har jag kommit en bra bit längre. 7.1 km imorse och känner inga som helst problem med att springa. Håller medvetet ett ganska lågt tempo. Vill klara 10 km först och sen fokusera på tempot.
Kort update. Sen jag skrev här sist har jag kommit en bra bit längre. 7.1 km imorse och känner inga som helst problem med att springa. Håller medvetet ett ganska lågt tempo. Vill klara 10 km först och sen fokusera på tempot.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 16:49Någon som kan rekommendera ett bra tempo att lägga sig på i början? Jag vill nämligen göra om alla distanser till tider eftersom jag inte har någon GPS tillgänglig (kan alltså inte mäta korta, exakt distanser i spåret). Tänkte att jag kan göra om alla dis
Någon som kan rekommendera ett bra tempo att lägga sig på i början? Jag vill nämligen göra om alla distanser till tider eftersom jag inte har någon GPS tillgänglig (kan alltså inte mäta korta, exakt distanser i spåret). Tänkte att jag kan göra om alla dis
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 17:08Hej.
Körde första passet på detta program idag. Hoppas det ska gå bra.
Jackie: Vet inte om den finns till android, men till iPhone finns runkeeper som jag tycker funkar bra. Den borde väl finnas till android. Problemet med gps till telefonen är att man
Hej.
Körde första passet på detta program idag. Hoppas det ska gå bra.
Jackie: Vet inte om den finns till android, men till iPhone finns runkeeper som jag tycker funkar bra. Den borde väl finnas till android. Problemet med gps till telefonen är att man
Quote from Elias Engqvist on 11 April 2011, 17:16Varför måste du titta på telefonen? Då jag använder telefonens GPS slår jag bara på den och stoppar den i fickan (i en plastpåse) och springer. Idag använde jag endomondo (på iPhone) (finns även för android och blackberry)!
Varför måste du titta på telefonen? Då jag använder telefonens GPS slår jag bara på den och stoppar den i fickan (i en plastpåse) och springer. Idag använde jag endomondo (på iPhone) (finns även för android och blackberry)!
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 17:40Christer - För att kunna läsa sträckan? Speciellt om man gör mer än en intervall. Gör man en intervall kanske man kan ställa den på larm så man vet när man ska sluta springa, men vid flera intervaller måste man ju veta av/på/av/på så att säga.
Har tittat
Christer - För att kunna läsa sträckan? Speciellt om man gör mer än en intervall. Gör man en intervall kanske man kan ställa den på larm så man vet när man ska sluta springa, men vid flera intervaller måste man ju veta av/på/av/på så att säga.
Har tittat
Quote from Elias Engqvist on 11 April 2011, 23:55För att köra distans-intervaller behöver du ju bara mäta upp en sträcka och sen kuta fram och tillbaka. För tidsintervall kan du ställa in en timer som piper då intervallen är slut. Varför komplicera?
För att köra distans-intervaller behöver du ju bara mäta upp en sträcka och sen kuta fram och tillbaka. För tidsintervall kan du ställa in en timer som piper då intervallen är slut. Varför komplicera?
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 07:03Hur mäter jag lättast upp 350 meter, om jag får fråga? Jag har inte tillgång till GPS-verktyg än, men när jag får det känns det som att det är lättare att bara låta den rulla och sen titta ner på den. Kanske har jag missuppfattat dess mening? Jag vill ju
Hur mäter jag lättast upp 350 meter, om jag får fråga? Jag har inte tillgång till GPS-verktyg än, men när jag får det känns det som att det är lättare att bara låta den rulla och sen titta ner på den. Kanske har jag missuppfattat dess mening? Jag vill ju