Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Härligt Linda & Peter !

@Niklas. Bra kämpat

För mig hände något mellan 2-3km som gjorde att passen blev lättare. Tror många får samma känsla runt 2-3 km när kroppen är klar för högre distanser.

Så Niklas tror inte det blir något problem att fixa 5km

HEnrik >> Du har rätt såklart.. 2km kändes omöjligt när man fick håll på 515m. 😉

Jag fuskar inte, jag kör min sträcka... har inte bråttom. I helgen kör jag ett varv på spåret, 2,5km.. blir en första riktig milstolpe och tuff utmaning rent psykiskt att s

Blev 2,4 för mig idag, tänkte fel, skulle egentligen varit 2,25 men var ingen större fara. 🙂 Idag var första gången jag kände att benen återhämtade sig efter uppförsbackenbacken vid 1,5km.. Hade lätt orkat längre än ett varv idag både flåsmässigt och ben

Riktigt kul Nicklas! Skönt att känna den där känslan att man orkar mer och det du säger att benen återhämtade sig är ju grymt bra! 😀

2,6km ute på landet idag. Sprang första kilometern på asfalt och resten på en grusväg. Måste säga att jag gillade asfalten bättre än grusvägen förvånande nog. Jag bryr mig egentligen inte om tempot utan det är distansen som är viktigast men svårt ändå att

Tema för dagens runda var "Old memories" 🙂

Snö / Kallt / halt som det var när jag startade programmet i januari 2011 🙂

Rundan gick bra och jag är full av energi för dagen.

Hur går det för er ?

Jag har också kört igång med detta upplägg. Jag har inte sprungit/joggat mycket i mina dagar då jag för det mesta fått lite ont eller drabbats av dåligt väder mm. (H)
Har inte kommit längre än till 752 m, men det har ju gått som en dans. En fråga: Är det

Lars - Meningen (vad jag fattat) är att man ska springa/jogga hela den sträckan som är angiven för den dagen. Så att man på så sätt joggar/springer lite längre hela tiden, för att sedan komma upp i 5km. Har man en jobbig backe kan man kanske gå lite emell

@Lars: Målet är att springa/jogga hela distansen och kanske inte ha backar innan 1-2km.
Kanske inte helt enkelt att hitta 1-2km slinga utan backar men det vore bäst.

Backarna kommer trötta ut dig mer och klarar du backarna i lågt tempo är det bra.

Vikti

Lars >> Jag rekommenderar också att du hittar en sträcka med lite mindre backar. Själv så springer jag på en skogsslinga som är 2,5km. Inga större backar att tala om förrän vid 1,5km. Första gånerna man kommer förbi backen var det riktigt tufft för lår oc