Quote from Annika Andersson on 16 May 2011, 19:05Vad kul Nicklas!
Jag är just nu i fasen när jag tror att jag ska ändra runda så jag slipper uppförsbackar ett tag till. Tiden ändras inte på den sträckan jag har, men jag orkar i alla fall jogga lugnt den sträckan som är bestämd. Detta upplägg passar mig
Vad kul Nicklas!
Jag är just nu i fasen när jag tror att jag ska ändra runda så jag slipper uppförsbackar ett tag till. Tiden ändras inte på den sträckan jag har, men jag orkar i alla fall jogga lugnt den sträckan som är bestämd. Detta upplägg passar mig
Quote from Thomas Borg on 16 May 2011, 20:54Jag har nu kommit ända till 1125 m fast jag joggade nog 1,2 åtminstonne. Jag skulle vilja fortsätta, men har lovat att hålla mig till schemat, för att om möjligt inte bli skadad. Man är ju nybörjare och gammal, så bäst att ta det försiktigt.
När jag för
Jag har nu kommit ända till 1125 m fast jag joggade nog 1,2 åtminstonne. Jag skulle vilja fortsätta, men har lovat att hålla mig till schemat, för att om möjligt inte bli skadad. Man är ju nybörjare och gammal, så bäst att ta det försiktigt.
När jag för
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 22:43Bra jobbat Lars, fortsätt i samma stil.
Nää jag skäms verkligen inte heller om jag landar ett tag på 5km och fortsätter gå ner i vikt. Men å andra sidan, känns inte 5km som nån större utmaning efter nån vecka så kanske jag ökar fast lite långsammare än p
Bra jobbat Lars, fortsätt i samma stil.
Nää jag skäms verkligen inte heller om jag landar ett tag på 5km och fortsätter gå ner i vikt. Men å andra sidan, känns inte 5km som nån större utmaning efter nån vecka så kanske jag ökar fast lite långsammare än p
Quote from Annika Andersson on 17 May 2011, 08:07Lars, tränar du varje dag? (#) eller fuskar du?!?
Det var 1,22 för mig igår och jag har tänkt träna varannan dag, men det kanske får bli lite oftare så du inte kommer ifatt 😀
Lars, tränar du varje dag? (#) eller fuskar du?!?
Det var 1,22 för mig igår och jag har tänkt träna varannan dag, men det kanske får bli lite oftare så du inte kommer ifatt 😀
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 10:40Oavsett hur ofta så ska ökningen vara i samma takt, enligt DETTA program Gitsan. Om du börjar öka mer så följer du inte detta program och det är förstås upp till dig, men programmets idé är att man ökar 3 % varje dag, fast man inte springer alla dagar. Sp
Oavsett hur ofta så ska ökningen vara i samma takt, enligt DETTA program Gitsan. Om du börjar öka mer så följer du inte detta program och det är förstås upp till dig, men programmets idé är att man ökar 3 % varje dag, fast man inte springer alla dagar. Sp
Quote from Annika Andersson on 17 May 2011, 11:11mik hero, vet inte om jag uttryckt mig oklart på något vis, för jag följer verkligen programmet med att öka 3% vid varje träningstillfälle.
mik hero, vet inte om jag uttryckt mig oklart på något vis, för jag följer verkligen programmet med att öka 3% vid varje träningstillfälle.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 12:18Hej!
Förlåt om jag är övertydlig nu men meningen är att man ökar 3% per dag oavsett om det är en löpdag eller inte. T ex:
Måndag: 500 meter
Tisdag: 500 meter + 3% = 515 meter
Onsdag: 515 meter + 3% = 530 meterOm man vilar på tisdag, så springer man al
Hej!
Förlåt om jag är övertydlig nu men meningen är att man ökar 3% per dag oavsett om det är en löpdag eller inte. T ex:
Måndag: 500 meter
Tisdag: 500 meter + 3% = 515 meter
Onsdag: 515 meter + 3% = 530 meter
Om man vilar på tisdag, så springer man al
Quote from Thomas Borg on 17 May 2011, 13:23Det är nog jag som ställer till det tror jag. jag har sprungit några extra meter de sista gångerna för att komma ikapp Gitsan, så att hon kan se hur smal och smärt jag är (ej 3-siffrigt!) 😉
Det är nog jag som ställer till det tror jag. jag har sprungit några extra meter de sista gångerna för att komma ikapp Gitsan, så att hon kan se hur smal och smärt jag är (ej 3-siffrigt!) 😉
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 14:02Hej alla, är ny på Funbeat och precis hittat denna trevliga tråd.
Tycker att detta verkar vara ett perfekt sätt att öka sin distans på i lagom tempo.
Springer i dagsläget 5km i 5:30/km, ska man hoppa in på lämpligt ställe i programmet med 5k löpning eller
Hej alla, är ny på Funbeat och precis hittat denna trevliga tråd.
Tycker att detta verkar vara ett perfekt sätt att öka sin distans på i lagom tempo.
Springer i dagsläget 5km i 5:30/km, ska man hoppa in på lämpligt ställe i programmet med 5k löpning eller
Quote from Annika Andersson on 17 May 2011, 14:41Tack Peter, det var tur att du förtydligade för mig! Jag tolkade det som att man la på 3% vid varje löptillfälle, slarvigt läst av mig.
Ja, Lars, ingen risk att du blir 3-siffrig då 😉
Tack Peter, det var tur att du förtydligade för mig! Jag tolkade det som att man la på 3% vid varje löptillfälle, slarvigt läst av mig.
Ja, Lars, ingen risk att du blir 3-siffrig då 😉