Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bump!
Jag ska träna inför Midnatsloppet Göteborg den 27 augusti. Innan den 9 juni så kommer jag att träna med ett kort pass i veckan (2-3 km), ett intervall/backpass på 4 km, och ett långpass. Jag har inte direkt tid för någon längre sträcka förutom en gå

OK. Tack, det var det som jag trodde. Jag flyttade in dagens pass till gymmet p.g.a. SNÖ! Där kan man ju reglera backarna själv.

Lars >> Smart.. tyvärr var jag inte lika smart själv utan gav mig ut i hagelovädret här. Det var nog första gången nånsin jag drog ut och löptränae i hagel och dessutom tyckte jag det var skönt när man kom i mål. Vad är det för frl på mig? 🙂

Nicklas -- Inget större fel skulle jag tro. Jag känner också så efter varje träning. Skönt att det är över 😀

Jag undrar vilket tempo man ska springa löpsträckan i. Är det milfart man strävar mot eller ett mellanting av den fart man orkar hålla i ett par km och den framtida milfarten?

T ex - om man orkar jogga 2-3 km i 8 minutersfart, men benen egentligen har et

Hej Lena,

Målet med programmet är att komma igång och klara 5km / 10km.
Jag la in målet att klara milen på 60 min också men det ligger inte som en del i programmet.

Tempot du önskar ha för 5km eller 10km tycker jag du skall börja springa på när du är up

Jag hakar på detta sätt att träna 🙂
Började idag och kunde lätt jogga 1 km! Gick raskt 1 km och resten av min 3,5 km runda efter joggingpasset.
Det ska bli kul att fortsätta träna efter denna variant!

Kul att du börjar också Gitsan! 🙂 Bara att tugga på och vara noga med att följa programmet och inte dra på en halv kilometer extra bara för att det känns bra just då.

När du börjar på 1000m så ökar man ju rätt dså snabbt i längd ändå. När jag började på

Idag blev den 1,22 km utan problem 😀
Henrik; jag får inte till något eget träningsschema, kan du hjälpa mig?
Vill jogga varannan dag och på onsdag är det alltså 1,26 km som gäller

Heja Gitsan! Kämpa på!! 😉

Själv var jag ut på min 3,8km runda idag. Huga, börjar bli långt nu, framförallt psykiskt. Knän och leder svarar riktigt bra numera tycker jag. Flåset har nog orkat 5km för flera veckor sedan men blir fortfarande matt i benen.