Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 14:57Hej,
Följande program är "bara" upp till 10km. ( Kanske 12-13 km funkar )
Målet med programmet är att komma upp till 5km eller 10km utan skador.
10km är mycket långt om man aldrig/inte springer.
Önskar man springa 21km eller 42km behöver man annan träni
Hej,
Följande program är "bara" upp till 10km. ( Kanske 12-13 km funkar )
Målet med programmet är att komma upp till 5km eller 10km utan skador.
10km är mycket långt om man aldrig/inte springer.
Önskar man springa 21km eller 42km behöver man annan träni
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 09:35Hej, en fråga som jag tror varit uppe i tråden men jag hittar inte: när man når ca två kilometers jogg så ska man minska på gåendet - är det i början eller efter som man minskar: gå 1 km, spring xx km, gå 500 meter?
Hej, en fråga som jag tror varit uppe i tråden men jag hittar inte: när man når ca två kilometers jogg så ska man minska på gåendet - är det i början eller efter som man minskar: gå 1 km, spring xx km, gå 500 meter?
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 18:09Hej,
Målet är att ha en "uppvärmings" tid. 500m eller 1km är upp till dig.
Men 500m är minimum.Lycka till 😉
Hur går det för er med programmet ?
Hej,
Målet är att ha en "uppvärmings" tid. 500m eller 1km är upp till dig.
Men 500m är minimum.
Lycka till 😉
Hur går det för er med programmet ?
Quote from Annika Andersson on 22 May 2011, 18:43Jag tycker det fungerar riktigt bra! Är förvånad över mig själv att jag faktiskt orkar jogga (om än sakta) i nästan 1,4 km i sträck 😀
Försöker variera sträckorna så jag inte fastnar mentalt med att "till den stolpen orkade jag igår" får då är risken stor
Jag tycker det fungerar riktigt bra! Är förvånad över mig själv att jag faktiskt orkar jogga (om än sakta) i nästan 1,4 km i sträck 😀
Försöker variera sträckorna så jag inte fastnar mentalt med att "till den stolpen orkade jag igår" får då är risken stor
Quote from Thomas Borg on 22 May 2011, 18:57Jag har bältros-paus. :@
Jag har bältros-paus. :@
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 19:336,4 km idag, riktigt trevligt 😀
Fick sänka tempot lite mot vad jag körde på 5km, men orkade fint iaf 😀Har bekymret att jag gärna springer för fort i början så man tar slut redan efter 3 km... 😛 Sedan går resten på ren vilja 😉 HAHA
Testade att st
6,4 km idag, riktigt trevligt 😀
Fick sänka tempot lite mot vad jag körde på 5km, men orkade fint iaf 😀
Har bekymret att jag gärna springer för fort i början så man tar slut redan efter 3 km... 😛 Sedan går resten på ren vilja 😉 HAHA
Testade att st
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 20:48@Fredrik : Målet är att komma upp till din distans ( Ex :10km eller 5km).
Bygga en grund och sen göra att du springer distansen snabbare.Så mitt tips är :
Undvik att köra något annat än programmet innan du kommer till din distans.
@Fredrik : Målet är att komma upp till din distans ( Ex :10km eller 5km).
Bygga en grund och sen göra att du springer distansen snabbare.
Så mitt tips är :
Undvik att köra något annat än programmet innan du kommer till din distans.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 21:01Tackar för det 😀
Blir att köra på tills man fått upp distansen och sedan öka farten 😀
Tackar för det 😀
Blir att köra på tills man fått upp distansen och sedan öka farten 😀
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 21:10Fredrik, när du uppnått distansen så följ andra program och nästan alla program har samma struktur, men med lite olika volym:
Ett så kallat kvalitetspass, 3-5 km, med lite högre fart - kanske i form av intervaller eller fartlek. Ta detta på lek i början
Fredrik, när du uppnått distansen så följ andra program och nästan alla program har samma struktur, men med lite olika volym:
Ett så kallat kvalitetspass, 3-5 km, med lite högre fart - kanske i form av intervaller eller fartlek. Ta detta på lek i början
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 21:26hej,
På följande sida kan du bygga ett program som passar dig : http://www.runningtools.com/runningschedulescalculators.htm
hej,
På följande sida kan du bygga ett program som passar dig : http://www.runningtools.com/runningschedulescalculators.htm