Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej o tack för ditt svar! Idag gav jag mig ut på första rundan. Trodde inte att jag skulle orka 500 meter faktiskt men det gjorde jag! Men nu till min fråga, hur mäter man lättast? Nu hade jag Runkeeper appen o den har ju bara 2 decimaler så det var ju sv

Kul att du är igång!! Du kan avrunda t.ex. 515 m uppåt eller neråt valfritt till 0,51 eller 0,52km, 50m hit eller dit spelar ingen större roll, det är att du kommer ut regelbundet och att du ökar långsamt i distans som är vitsen med programmet och det fun

Precis som Niklas skriver är inte 50m +/- så viktigt.
Om du gör 540m när du 530 var planerat är inget problem men kom ihåg det är segt första månaden och man vill gärna öka snabbare men gör inte det.

2 viktiga saker du får av programmet är att din kropp

Jo, sent om sider kommer här svar. I dag klarade jag 4km och det känns så bra! Tack för pappen. Milen är målet, men jag funderar att stanna vid 5km och köra den streckan 2-3 gånger innan jag matar vidare. Det här programmet är bäst. Jag är ledsen att jag

Nu förtiden kör jag ett långpass per vecka > 10km.
Annars blir det 2 st 6-7km under veckan.

Så för mig går det bra.

Lycka till 😉

Hurra! 5km i dag och det på 6,10 tempo. Rätt håll.

Tack för inputten om hur målbilden kan se ut i framtiden

Åsså börjar vi om! 🙂

Siktar på att klara milen om 200 dagar (från nyår räknat) Lägre ökning, längre tid, men vem har bråttom? Ökar med 50 m per dag. Ja, det är ju inte enligt programmet, men en variant som jag tror kan passa mig. Jag har ju testat prog

Hej,

Hoppas det går bra för er i spåren.

Lagt upp en xls fil för programmet ( För er som startar )

Här finns en excel fil som kan användas
http://rapidshare.com/share/72C1216E932A484CDF3AB022030C7F3E

Hej.
Tänkte börja med programmet idag och springa 500m. Har väl de senaste åren försökt komma igång med regelbunden löpning men har alltid blivit sjuk eller fått problem med lederna efter någon vecka eftersom jag gått ut för hårt. Alltid samma misstag.

Hej! Programmet är superbra att ha som grund när man ska komma igång. Sen väljer man ju utifrån sina egna förutsättningar om man vill/kan följa det slaviskt, ha det som en morot eller något där emellan.

Själv klarade jag milen efter ett tag men nu är det