Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har som sagt börjat på detta program men min flickvän.

Jag sprang 10km första gången i augusti men knappt sprungit alls sen dess.
Min flickvän har endast sprungit sporadiskt på löpband i samband med gymmande de senaste månaderna (<2km).

Vi har börjat på

Hej,

Köra full fart när man skall komma upp i form är lite risky.
Spring den hastigheten som gör att ni når ( distans eller tid )

Lycka till.
Skönt med lite sol när man springer nu.

Hej,

Läste på forumet jag hittade programmet på att varför följande program fungerar är därför man "växer" in träning i sitt liv.

Samtidigt fanns det en risk att gå snabbare för man orkar ofta inte i längden.

Lycka till med löpningen

Hej på er!
Jag gjorde om programmet... halverade löpdistansen. Jag har varken joggat eller löpt någonsin, trots min ålder på 33. I min ungdom tränade jag dock mycket aerobic, stepup, volleyboll bland annat. Därefter fick jag barn och där någonstans så glö

Härligt av dig Linda, lycka till!

Lycka till !!

//Henrik

Hej!
Lade upp detta program i min träningskalender för att jag tyckte det verkade vettigt.
Den gradvisa ökningen känns ju helt ok i början med fyra löppass i veckan men när man kikar mot slutet av programmet ser det ju rätt mastigt ut när man springer frå

Hej Anna,
Använde detta program själv när jag började feb-12, och JA, det är jobbigt i slutet, men det fungerar. Känslan när man gör milen första gången är obetalbar.

Med vänlig hälsning,
Anders

Håller på med detta programmet nu. 15 pass kvar till milen 🙂 det närmar sig!

Sprang 530 meter idag och det kändes hur härligt som helst :). Jag är sådan som trötttnar och tycker det är tråkigt när jag inte klarar distansen men har fått lära mig att då gå tillbaka till förra distansen. Nu tror jag detta fungerar och hoppas och tror