Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrisyr för långhåriga löpare
You need to log in to create posts and topics.

Tack för ett oerhört proffsigt svar. 😉

Jag har också fattat balsammetoden som något som bevarar den naturliga fuktigheten och fettigheten (vilket ord!) vilket passar mig, som har torrt hår. Min frisör säger att lockiga hår är torrare än raka hår, men ve

Sylvia: det säger min frisör också! Det kan ju betyda att de har rätt (H)

Fast så värst torrt är inte mitt hår tycker jag.

Jag har inte så mkt torrt hår som torr hårbotten. Det är inte bara håret det handlar om.

Lingling:finns hjälp mot det också.Kerastase t.ex är inriktad på vård för hårbotten och håret.

Lingling Ling: Jag har haft problem med torr hårbotten läänge och testat alla möjliga schampon från frisörer. Jag har även testat t ex apotekets "gel mot torr hårbotten", allt utan framgång. Det som *till slut* fungerade okej var att byta till ett väldigt

Jo jag har provat lite olika kurer. Ett tag brukade jag hälla olivolja i hårbotten, ett tag en special för håret ... Hade en frisör som brukade göra "rensningar" i hårbotten en gång i tiden. Standardreceptet brukar vara att folk vill sälja mjällschampo ti

Olja är inte alltid "bäst", jag blev påsåld en ansiktkräm med över 75% fett i från en välmenande dam på apoteket. (Huden i mitt ansikte gillade det inte alls, jag blev röd och svidig och kliig men trodde det berodde på vädret.. sen slutade jag med krämen

Jo jag vet, det finns mkt man kan reagera på i krämer. Jag fattar aldrig riktigt varför en del tillverkare ska ha parfymer i krämer för ansiktet.
Krämer ska vara lagom "tunga" somliga behöver mer fett och aljor andra med fukt och fuktbindare etc. Kört rä

Jag har en ansiktskräm blandat från apoteket (i Tyskland) som innehåller exakt 2 ingredienser. Det är lagom. Och min hud är jätteglad. Den är dessutom helt fettfri.

Återstår att se om svenska apotek blandar krämer också...

vilka ingredienser? nu blev jag nyfiken!