Quote from ellen olsson on 9 November 2010, 09:42Nu förstår jag inte vad du menar, Robert! Det är absolut hårklyverier - i den mån man har något att klyva. 🙂
Nu förstår jag inte vad du menar, Robert! Det är absolut hårklyverier - i den mån man har något att klyva. 🙂
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 19:41Sylvia:
"Silikon finns i många schampon/balsam, just för att göra sken av ett glansigt hår."Göra sken av? Hur menar du då? 🙂
/Korthårig
Sylvia:
"Silikon finns i många schampon/balsam, just för att göra sken av ett glansigt hår."
Göra sken av? Hur menar du då? 🙂
/Korthårig
Quote from Catharina Brattlin on 9 November 2010, 20:02Göra sken av=verka, förefalla, se ut som.
Tvättar Du håret med silikoniserade schampon blir håret glansigare än det är i verkligheten. Silikondroppar har samma effekt, har jag förstått. Det blir jättesnyggt och glittrar lika fint som det gör i schamporek
Göra sken av=verka, förefalla, se ut som.
Tvättar Du håret med silikoniserade schampon blir håret glansigare än det är i verkligheten. Silikondroppar har samma effekt, har jag förstått. Det blir jättesnyggt och glittrar lika fint som det gör i schamporek
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 21:11För er som har torrt hår kan jag rekomendera Apotekets vattenlösliga glidmedel 😉
En lite klick tillsammans med inpackning eller balsam gör susen.Expediten på apoteket såg väldigt förvånad ut när jag stod i kassan och talade om för kompisen att jag skul
För er som har torrt hår kan jag rekomendera Apotekets vattenlösliga glidmedel 😉
En lite klick tillsammans med inpackning eller balsam gör susen.
Expediten på apoteket såg väldigt förvånad ut när jag stod i kassan och talade om för kompisen att jag skul
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 21:12Ja tack, jag förstår vad du menar. Jag tyckte bara det var lite kul med att något gör sken av att vara glansigt. 🙂
Fast nu blev det väldigt OT - sorry! Jag har ju inget i den här tråden att göra egentligen, flätor är inte riktigt aktuellt i mitt fall.
Ja tack, jag förstår vad du menar. Jag tyckte bara det var lite kul med att något gör sken av att vara glansigt. 🙂
Fast nu blev det väldigt OT - sorry! Jag har ju inget i den här tråden att göra egentligen, flätor är inte riktigt aktuellt i mitt fall.
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 21:14Äsch, vi får väl vara OT här, det är inte så hårigt!
(#)
😉
Kan någon snälla ge mig en spark därbak så jag och min utbakade fläta kommer ut på ett (spy-)intervallpass? (Man ska inte mingla innan ett intervallpass, det blir lätt för många goda snacks d
Äsch, vi får väl vara OT här, det är inte så hårigt!
(#)
😉
Kan någon snälla ge mig en spark därbak så jag och min utbakade fläta kommer ut på ett (spy-)intervallpass? (Man ska inte mingla innan ett intervallpass, det blir lätt för många goda snacks d
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 21:33Jag blir sugen på att testa balsammetoden nu. Jag har tjockt och lockigt hår som lätt blir frissigt. Min fråga är bara om alla stylingprodukter är förbjudna om man kör balsammetoden? Jag antar att jag inte får ha i mousse och spray..?
Jag blir sugen på att testa balsammetoden nu. Jag har tjockt och lockigt hår som lätt blir frissigt. Min fråga är bara om alla stylingprodukter är förbjudna om man kör balsammetoden? Jag antar att jag inte får ha i mousse och spray..?
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 21:57Jag provade faktsikt balsammetoden under en tid, trots att jag har det absolut mjukaste, finaste och rakaste hår som finns. Skulderlångt. Och jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tyckte mitt hår växte och blev så långt som det inte varit någonsin.
Jag provade faktsikt balsammetoden under en tid, trots att jag har det absolut mjukaste, finaste och rakaste hår som finns. Skulderlångt. Och jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tyckte mitt hår växte och blev så långt som det inte varit någonsin.
Quote from Catharina Brattlin on 9 November 2010, 22:01Uttryckte jag mig felaktigt Kristina? 🙁
Får be om ursäkt då, och kan inte annat än skylla på min ytländska ådra. Kan ibland ha svårt att få uttryck rätt. Jag är medveten om det.
Uttryckte jag mig felaktigt Kristina? 🙁
Får be om ursäkt då, och kan inte annat än skylla på min ytländska ådra. Kan ibland ha svårt att få uttryck rätt. Jag är medveten om det.
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 22:08Sylvia: jag uppfattade det som om Kristina lekte med orden. Ge sken (skina) an glansigt (alltså skinande) hår. Eller? *trött och förvirrad*
(sängen nu, intervallpasset tar jag imorgon på lunchen (H))
Sylvia: jag uppfattade det som om Kristina lekte med orden. Ge sken (skina) an glansigt (alltså skinande) hår. Eller? *trött och förvirrad*
(sängen nu, intervallpasset tar jag imorgon på lunchen (H))