Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 14:05Bägge sorterna är ju varianter på bottenfläta, fransk fläta, och vad de kallas. Jag brukar bara göra en fläta i nacken, rätt högt upp, som jag sätter om flera snoddar på så att testar inte letar sig ur den. Ibland när jag bara tränar räcker en hästsvans.
Bägge sorterna är ju varianter på bottenfläta, fransk fläta, och vad de kallas. Jag brukar bara göra en fläta i nacken, rätt högt upp, som jag sätter om flera snoddar på så att testar inte letar sig ur den. Ibland när jag bara tränar räcker en hästsvans.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 16:41Som före detta dansare är jag van att sätta upp mitt hår i en stram knut i nacken. Garanterat inget trassel i alla fall 😉 Kompletterar ofta med en buff för lite extra kontroll på luggen. Om man fäster knuten med mellanstora krokodilklämmor brukar den sit
Som före detta dansare är jag van att sätta upp mitt hår i en stram knut i nacken. Garanterat inget trassel i alla fall 😉 Kompletterar ofta med en buff för lite extra kontroll på luggen. Om man fäster knuten med mellanstora krokodilklämmor brukar den sit
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 17:23Jag har riktigt tjockt hår (känner igen det där med två hår...) som är rejält uppklippt så att det kortaste (när det är nyklippt, dvs) knappt är tofsbart (just nu går det bra, men så har jag ju inte klippt mig sen i midsomras) och det längsta nästan midje
Jag har riktigt tjockt hår (känner igen det där med två hår...) som är rejält uppklippt så att det kortaste (när det är nyklippt, dvs) knappt är tofsbart (just nu går det bra, men så har jag ju inte klippt mig sen i midsomras) och det längsta nästan midje
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 17:43Anna: jag har silikon-klet i hela håret (sådant som man ska ha för topparna egentligen) och mitt hår är allt annat än trassligt (förutom just efter lopp) utan väldigt mjukt. Klipper gör jag det två gånger om året, och då inte pga trasiga eller slitna topp
Anna: jag har silikon-klet i hela håret (sådant som man ska ha för topparna egentligen) och mitt hår är allt annat än trassligt (förutom just efter lopp) utan väldigt mjukt. Klipper gör jag det två gånger om året, och då inte pga trasiga eller slitna topp
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 17:50På tal om silikon
BILD:http://www.goodbadgirl.se/wp-content/uploads/2009/05/1blond_391320101.jpg
På tal om silikon
BILD:http://www.goodbadgirl.se/wp-content/uploads/2009/05/1blond_391320101.jpg
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 19:27Det där med silikon har jag läst nånstans för länge sen... googla på balsammetoden så finns det mer info. (jag fuskar och använder sk sista-schampoo hela tiden). Silikon ger illusionen av "fint" hår, men är egentligen inte så bra om man tvättar håret ofta
Det där med silikon har jag läst nånstans för länge sen... googla på balsammetoden så finns det mer info. (jag fuskar och använder sk sista-schampoo hela tiden). Silikon ger illusionen av "fint" hår, men är egentligen inte så bra om man tvättar håret ofta
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 21:14Jessie: På youtube finns jättebra filmer som visar hur man gör inbakade och utbakade flätor.
Jessie: På youtube finns jättebra filmer som visar hur man gör inbakade och utbakade flätor.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 22:29Jajamensan, kollade just ingredienslistan, det är "sili" och "con" på det mesta 😉
När vi ändå snackar hårdvård så kan jag ju berätta att jag har hört av två frisörer (från olika länder) att håret "tål" max två hårtvättar per vecka.
Jajamensan, kollade just ingredienslistan, det är "sili" och "con" på det mesta 😉
När vi ändå snackar hårdvård så kan jag ju berätta att jag har hört av två frisörer (från olika länder) att håret "tål" max två hårtvättar per vecka.
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 09:50Gamla böcker om skönhetsvård brukar rekommendera tvätt var tredje till varannan vecka ... men jag fick tipset av min dåvarande frisör att inte använda schampo varje gång jag tränat, utan bara balsam och vatten. Jag undviker också silikonprodukter, de ska
Gamla böcker om skönhetsvård brukar rekommendera tvätt var tredje till varannan vecka ... men jag fick tipset av min dåvarande frisör att inte använda schampo varje gång jag tränat, utan bara balsam och vatten. Jag undviker också silikonprodukter, de ska
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 11:31Aha! Intressant. Mitt hår blir inte så fräscht om jag inte tvättar det varannan dag, men bara balsam och vatten ska jag prova från och med nu. 🙂
Aha! Intressant. Mitt hår blir inte så fräscht om jag inte tvättar det varannan dag, men bara balsam och vatten ska jag prova från och med nu. 🙂