Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 15:34Jessica: Petitesser. Du får väl gissa lite? Vardagsedge!
Jessica: Petitesser. Du får väl gissa lite? Vardagsedge!
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 18:46Hur menar de med tempo? Det kan orimligt vara snittempot.
Jag undrar hur väl stämmer km då man springer i kuperat? Jag har väldigt olika uppgifter ifrån Funbeat Anddroid och polar RS 300
Hur menar de med tempo? Det kan orimligt vara snittempot.
Jag undrar hur väl stämmer km då man springer i kuperat? Jag har väldigt olika uppgifter ifrån Funbeat Anddroid och polar RS 300
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 18:49Vad menar du? Menar du det tempo som står i displayen när du springer? Det är väl aktuellt tempo. Du kan ändra fältet till snittempo du vill.
Fast när jag byter fält så ryms inte fältbeskrivningen i displayen så jag ser inte vad det står.
//HTC Wildfire
Vad menar du? Menar du det tempo som står i displayen när du springer? Det är väl aktuellt tempo. Du kan ändra fältet till snittempo du vill.
Fast när jag byter fält så ryms inte fältbeskrivningen i displayen så jag ser inte vad det står.
//HTC Wildfire
Quote from Jan Lundquist on 25 January 2012, 10:20Jag saknar också möjligheten till bakgrundskörning. Men det är ju som sagt på G.
Däremot reagerade jag på att de tre gånger jag provat appen har det tagit väldigt lång tid för den att hitta satelliter, den "hackar" så att sträckan lätt blir nästan dubbel
Jag saknar också möjligheten till bakgrundskörning. Men det är ju som sagt på G.
Däremot reagerade jag på att de tre gånger jag provat appen har det tagit väldigt lång tid för den att hitta satelliter, den "hackar" så att sträckan lätt blir nästan dubbel
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 13:23Fast det verkar skumt, det är inte så att det finns en massa GPS-logik i appen, det är en tjänst som Android tillhandahåller och lär inte skilja så värst mellan olika appar. Däremot kan utjämning skilja, den är också justerbar i FB-appen.
Fast det verkar skumt, det är inte så att det finns en massa GPS-logik i appen, det är en tjänst som Android tillhandahåller och lär inte skilja så värst mellan olika appar. Däremot kan utjämning skilja, den är också justerbar i FB-appen.
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 15:33I min telefon fungerar GPS bra med funbeat-appen. Den är snabb och bra precision. Det kan skilja mellan olika telefoner. Jag har en Sony Xperia Neo.
I min telefon fungerar GPS bra med funbeat-appen. Den är snabb och bra precision. Det kan skilja mellan olika telefoner. Jag har en Sony Xperia Neo.
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 08:11Som sagt, vi jobbar på att laga bakgrundskörningen (testas just nu).
Angående gps-fix: Det stämmer som Fredrik J skriver - olika appar har inte särskilt GPS-logik, apparna tar den gps-data som telefonen serverar, så även FunBeats.
Som sagt, vi jobbar på att laga bakgrundskörningen (testas just nu).
Angående gps-fix: Det stämmer som Fredrik J skriver - olika appar har inte särskilt GPS-logik, apparna tar den gps-data som telefonen serverar, så även FunBeats.
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 22:23FunBeat android mäter inte rätt. På en kontrollmätt strecka på 9960 meter angav mappen 11400meter. Det blir falska glädjekalkyler. Jag har tidigare märkt att det felar så det är inte en tillfällighet.
FunBeat android mäter inte rätt. På en kontrollmätt strecka på 9960 meter angav mappen 11400meter. Det blir falska glädjekalkyler. Jag har tidigare märkt att det felar så det är inte en tillfällighet.
Quote from Funbeat user on 27 January 2012, 12:35Det verkar krävas att man har kontakt med funbeat.se för att kunna spara en GPS-runda, vilket inte alltid är fallet om man springer på lite avlägsnare ställen eller om täckningen är dålig av annan anledning.
Jag var ute och kutade nyss och när jag skulle
Det verkar krävas att man har kontakt med funbeat.se för att kunna spara en GPS-runda, vilket inte alltid är fallet om man springer på lite avlägsnare ställen eller om täckningen är dålig av annan anledning.
Jag var ute och kutade nyss och när jag skulle
Quote from Funbeat user on 29 January 2012, 19:44Testat. Gillar! (H:)
Testat. Gillar! (H:)