Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 08:12Anders: Det där är en bugg - appen är designad för att fungera alldeles utmärkt utan uppkoppling (passen sparas temporärt i telefonen och laddas upp vid ett senare tillfälle).
Anders: Det där är en bugg - appen är designad för att fungera alldeles utmärkt utan uppkoppling (passen sparas temporärt i telefonen och laddas upp vid ett senare tillfälle).
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 17:59Nu kommer jag att radera FunBeat Android. Urkass den mäter alltid längre än det är har kollat på uppmätt sträcka på elljus även på lättmätta platser raka vägar. Och i dag fick jag höjdskillnader på 23m och 18m. Jag gick på SLÄTTEN den högsta nivåskillnade
Nu kommer jag att radera FunBeat Android. Urkass den mäter alltid längre än det är har kollat på uppmätt sträcka på elljus även på lättmätta platser raka vägar. Och i dag fick jag höjdskillnader på 23m och 18m. Jag gick på SLÄTTEN den högsta nivåskillnade
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 18:06Tråkig attityd Ingela.
Som du kanske läst tidigare i tråden använder appen bara den informationen som GPS:en i telefonen tillhandahåller. Många telefoner har ganska dåliga GPS lösningar, så även din verkar det som. När det gäller höjd så är det en svaghet
Tråkig attityd Ingela.
Som du kanske läst tidigare i tråden använder appen bara den informationen som GPS:en i telefonen tillhandahåller. Många telefoner har ganska dåliga GPS lösningar, så även din verkar det som. När det gäller höjd så är det en svaghet
Quote from Elias Engqvist on 30 January 2012, 18:25Ja, du behöver visst bli lite gladare!
Ja, du behöver visst bli lite gladare!
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 19:03Ok då ska jag sluta att vara arg på mappen. Tyckte det var en rolig grej och jag som gillar nya vägar. Men det var ju gratis så ingen kada skedd 😀
Ok då ska jag sluta att vara arg på mappen. Tyckte det var en rolig grej och jag som gillar nya vägar. Men det var ju gratis så ingen kada skedd 😀
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 21:56Glöm inte att berätta vad ni använder för telefon så blir det lättare för alla!
Glöm inte att berätta vad ni använder för telefon så blir det lättare för alla!
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 13:39telefon: xperia ray, funbeat: 0.9.21, startade inspelning av pass, såg att klockan gick igång, skärmlås på, när jag skulle stänga av var inspelningen inte igång längre 🙁
telefon: xperia ray, funbeat: 0.9.21, startade inspelning av pass, såg att klockan gick igång, skärmlås på, när jag skulle stänga av var inspelningen inte igång längre 🙁
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 08:59Jag tycker man skall kunna läsa en blogg i mobilen samt framför allt kunna se foton i mobilen som någon annan lagt upp från löprunda etc..
Jag tycker man skall kunna läsa en blogg i mobilen samt framför allt kunna se foton i mobilen som någon annan lagt upp från löprunda etc..
Quote from Funbeat user on 16 February 2012, 13:32Ni som vill ha bättre GPS-funktioner har väl sett Google:s MyTracks?
https://market.android.com/details?id=com.google.android.maps.mytracksFör Funbeat-utvecklarna, istället för att ta rådata direkt från mobilens GPS skulle väl FB-appen kunna ta behand
Ni som vill ha bättre GPS-funktioner har väl sett Google:s MyTracks?
https://market.android.com/details?id=com.google.android.maps.mytracks
För Funbeat-utvecklarna, istället för att ta rådata direkt från mobilens GPS skulle väl FB-appen kunna ta behand
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 08:25Att hämta GPS-data via MyTracks är väl inte en så bra idé, då måste alla användare av FunBeat installera MyTracks också. Alla telefoner har inte obegränsat med minne för appar, tyvärr.
Att hämta GPS-data via MyTracks är väl inte en så bra idé, då måste alla användare av FunBeat installera MyTracks också. Alla telefoner har inte obegränsat med minne för appar, tyvärr.