Quote from Elias Engqvist on 7 January 2012, 17:04ok
ok
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 17:28Fungerade inte idag. Sa att den startade men så hände inget mer, förutom att den vi hemkomsten meddelade att jag förflyttat mig i en hastighet av 33,2KPH under 0 minuter. HTC hero
Fungerade inte idag. Sa att den startade men så hände inget mer, förutom att den vi hemkomsten meddelade att jag förflyttat mig i en hastighet av 33,2KPH under 0 minuter. HTC hero
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 23:23Testa en promenadrunda, funka bra!
Tycker hon har en trevlig röst (H)Fel med avstånden som nämns, kan det inte bero på hur hypad gps-mottagare man har i telefonen, måste väll krylla av skit där också!
Bara gissning./Galaxy S2
Testa en promenadrunda, funka bra!
Tycker hon har en trevlig röst (H)
Fel med avstånden som nämns, kan det inte bero på hur hypad gps-mottagare man har i telefonen, måste väll krylla av skit där också!
Bara gissning.
/Galaxy S2
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 12:12Samma här med avståndet.
Jag tycker appen är bra, men idag körde jag en snabbtest av trackern/gps på en promenad som jag vet sträckan på, ca 2 km, men funbeat appen har en felmarginal på ca +500m.
Någon mer som får konstiga siffror?
Appar som Runkeeper
Samma här med avståndet.
Jag tycker appen är bra, men idag körde jag en snabbtest av trackern/gps på en promenad som jag vet sträckan på, ca 2 km, men funbeat appen har en felmarginal på ca +500m.
Någon mer som får konstiga siffror?
Appar som Runkeeper
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 12:40Testade igår på sträcka uppmätt med cykeldator. 5.79 med cykeln och 5.73 med appen.
Har dock fått helt galen mätning med appen en gg men det syntes tydligt i kartbilden att den då fått spelet.
Testade igår på sträcka uppmätt med cykeldator. 5.79 med cykeln och 5.73 med appen.
Har dock fått helt galen mätning med appen en gg men det syntes tydligt i kartbilden att den då fått spelet.
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 14:56I början fick jag väldigt många konstiga positionsangivelser men det blev bättre efter en liten stund, dock resulterade dessa i ungefär 3 "extra" km vilket jag tycker är lite mycket.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=18480000
Använde för
I början fick jag väldigt många konstiga positionsangivelser men det blev bättre efter en liten stund, dock resulterade dessa i ungefär 3 "extra" km vilket jag tycker är lite mycket.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=18480000
Använde för
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 18:42Finns det något sätt att i appen se onoggrannheten för GPS:en och kanske antalet låsta satelliter, så att man kan vänta tills mobilen har tillräckligt bra kontakt med himlen?
Finns det något sätt att i appen se onoggrannheten för GPS:en och kanske antalet låsta satelliter, så att man kan vänta tills mobilen har tillräckligt bra kontakt med himlen?
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 19:56Jag använder appen "GPS Status". Den visar data om de satelliter telefonens GPS hittat. Ett tips är att vänta med att börja springa tills telefonen stabiliserat sig kring 5 eller fler satelliter.
Jag sprang häromdagen en runda för att testa den nya versi
Jag använder appen "GPS Status". Den visar data om de satelliter telefonens GPS hittat. Ett tips är att vänta med att börja springa tills telefonen stabiliserat sig kring 5 eller fler satelliter.
Jag sprang häromdagen en runda för att testa den nya versi
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 06:22Jag håller med föregående skribent. Vänta lite med att springa, cykla, hoppa, dansa iväg. Även Efter att några gånger stuckit iväg direkt när appen talade om att den har kontakt så kunde rundorna bli lite knas. Ibland spelade den inte in alls trots kontak
Jag håller med föregående skribent. Vänta lite med att springa, cykla, hoppa, dansa iväg. Även Efter att några gånger stuckit iväg direkt när appen talade om att den har kontakt så kunde rundorna bli lite knas. Ibland spelade den inte in alls trots kontak
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 09:32Problemen med för långa rundor beror, som någon skrev, på att inspelningen startas innan bra låsning på GPSerna har hittats.
Vi kommer att göra det tydligare, med en uppdatering, hur länge man ska vänta innan man börjar spela in. Tills dess: Vänta med a
Problemen med för långa rundor beror, som någon skrev, på att inspelningen startas innan bra låsning på GPSerna har hittats.
Vi kommer att göra det tydligare, med en uppdatering, hur länge man ska vänta innan man börjar spela in. Tills dess: Vänta med a