Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFunBeat Vinter Aquathlon Utmaning …
You need to log in to create posts and topics.

Ny simtid att rapportera.
21:10 på 1500m igår på träning och nytt pers med 40 sekunder.
Känns mycket bra att ligga 1 sekund förre dig Ryan, även om jag vet att det är högst tillfälligt 😉

du kan behålla den sekund tills den 8 dec. då ta jag sikt på sub 20 😉

Löptid över 5 km 23:49

snart har vi 2st under 40min och 10st under 45. ser ut även att topp 20 snart klara 50min.

de två siffror som jag tycker är mest intressant är

Kalle har bara 12 sekunder tids skillnad och Franz har 15:38 tids skillnad.

ett mönster jag ser simmare ligg

Det mönstret är ju ganska naturligt - att springa ganska fort kräver mest bra kondition (även om det går lättare med bra teknik, låg vikt bl.a.) men simning är så mycket svårare att bli bra på pga att det i så hög grad är beroende av teknik!

Ja, jag är förvånad att inte skillnaden är ännu större. Två individer med god kondition kan ha 20 min skillnad på simningen men knappast på löpningen.

Jag skuulle vilja säga att de flesta deltagare som benämner sig som löpare är triatleter eller liknande

Har sett detta länge men glömt köra 1500m på tid och kliver nu med.
Körde 1500m simning idad på 28:15. Ska fram till mars putsas under 27.

Är definitivt inte simmare men löpare/triahlet. 😉

Ska försöka göra 5km under veckan så jag får en komplett tid.

Förra året hade jag samma tid på löpning och simning. Så 12 sekunder i år visar att jag är i ungefär samma form.

Jag kommer antagligen inte klara att hålla topp 10 så länge till. Har varit sjuk i över 3 veckor nu och att springa under 22 känns ganska av

Förbättrad simtid till 29:19.

5 km på 31 min. har glömt hänga med detta....måste återkomma med sim...