Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFunBeat Vinter Aquathlon Utmaning …
You need to log in to create posts and topics.

Gjorde ett nytt försök på 1500 m idag, men det ville sig inte riktigt, tiden 27:15 innebär ingen förbättring.

Tycker dock det gått lite bättre då jag övar med intervaller. Till exempel simmade jag 50m på maxtid 50s start 1:00 x10 utan större problem.
N

Sprang på 17:40 igår.

Simmade på 26:36 idag.

Mm..har själv tänkt på att träna mer på 100m / 1:40-intervaller nu. Jag har som långsiktigt mål att simma 3000m under 50 min, och ett delmål att simma 1500m under 25 min.

Ryan, har du synpunkt på hur många armtag per längd man bör ha när simmar i denna h

Sprang på 26:45 häromdagen. Det blir inte så mycket simning - får se om jag får till nån 1500-ing...

Tack! Jag prövar mig fram på lite olika sätt. Förra veckan simmade jag 400 m på 6:36, så då höll jag mig till 50m/50s-tempot med 4s marginal. Men detta var då ingen intervallträning, utan bara simmade på så långt jag orkade. Förstår det är en bra bit kvar

Gjorde nytt försök på 1500 idag och fick tiden 25:44.

Känns som min intervallträning senaste veckorna gett effekt. Inte under 25 min ännu, men det känns inom räckhåll!

jag tror du hamna under 24 min till slut av mars

Vi får se... Tror potentialen finns, men hänger ju också på om jag fortsätter ha motivation och hälsan i behåll!

Jag trodde att jag skrivit in min simtid - här är den iaf: 41:57 - inte snabbt men men...