Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 19:23Jag tror inte att alla gått in och läst det inlägg som Björn skrivit på sin blogg, men jag tycker att det är anmärkningsvärt, på gränsen till obegripligt, att en (fd) journalist på SVD skriver om mannen som (förmodigen omedvetet) just nu figurerar som vin
Jag tror inte att alla gått in och läst det inlägg som Björn skrivit på sin blogg, men jag tycker att det är anmärkningsvärt, på gränsen till obegripligt, att en (fd) journalist på SVD skriver om mannen som (förmodigen omedvetet) just nu figurerar som vin
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 20:57Obehaglig reaktion på bloggen.
Skrattretande att en sekundär placering i äldre gubbklass betyder så mycket för vissa.
Antar att jag själv tillhör klassen M45 eller liknande. Kollar dock aldrig specifikt resultatet i denna lilla avgränsade del av start
Obehaglig reaktion på bloggen.
Skrattretande att en sekundär placering i äldre gubbklass betyder så mycket för vissa.
Antar att jag själv tillhör klassen M45 eller liknande. Kollar dock aldrig specifikt resultatet i denna lilla avgränsade del av start
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 21:18Hans, nu förstår jag inte riktigt?! Ska man sluta tävla bara för man blir äldre? Är tävlingsidrott bundet till ålder? Är 3:a en sekundär placering? Eller är det skrattretande att vi äldre tävlar? Och "lilla avgränsande" är det då 189st i M60?
Hans, nu förstår jag inte riktigt?! Ska man sluta tävla bara för man blir äldre? Är tävlingsidrott bundet till ålder? Är 3:a en sekundär placering? Eller är det skrattretande att vi äldre tävlar? Och "lilla avgränsande" är det då 189st i M60?
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 21:36Ok, bara min åsikt. Jag anser att resultaten tenderar att bli mindre på liv och död ju äldre man blir och ju mer man därför flyttas upp i nya klasser. Jag talar ju bara för mig själv naturligtvis när jag inte bryr mig om placeringen i en artificiell ålder
Ok, bara min åsikt. Jag anser att resultaten tenderar att bli mindre på liv och död ju äldre man blir och ju mer man därför flyttas upp i nya klasser. Jag talar ju bara för mig själv naturligtvis när jag inte bryr mig om placeringen i en artificiell ålder
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 21:43Intressant att folk tycker illa om att dom som fuskar och bryter mot regler hängs ut med det är helt okej att vara nerlåtande på viljan att tävla när man är äldre.
Testa och byt ut M60-klass till Dam-klass, skulle ni fortfarande skrivit samma sak till Kv
Intressant att folk tycker illa om att dom som fuskar och bryter mot regler hängs ut med det är helt okej att vara nerlåtande på viljan att tävla när man är äldre.
Testa och byt ut M60-klass till Dam-klass, skulle ni fortfarande skrivit samma sak till Kv
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 22:00Erik: Nedlåtande är din tolkning. Jag anser att det är självbedrägeri att kolla resultatet i sin åldersklass. Man gör som man vill.
Erik: Nedlåtande är din tolkning. Jag anser att det är självbedrägeri att kolla resultatet i sin åldersklass. Man gör som man vill.
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 22:04Är det någon som tror att han har SÅLT sin start till sin son?
Är det någon som tror att han har SÅLT sin start till sin son?
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 22:07Nope, han har snarare överlåtit den om det nu var till sin son. Ett slags gammaldags gendoping (H)
Att inte bry sig om placeringar bara för att man blir äldre. I en del ligger tävlingsinstinkten kvar fast man är 60+.
Nope, han har snarare överlåtit den om det nu var till sin son. Ett slags gammaldags gendoping (H)
Att inte bry sig om placeringar bara för att man blir äldre. I en del ligger tävlingsinstinkten kvar fast man är 60+.
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 22:21"Jag anser att det är självbedrägeri att kolla resultatet i sin åldersklass."
Vad är skillnaden på åldersklass och Herr/Damklass?
"Är det någon som tror att han har SÅLT sin start till sin son?"
Har träffat på sådana familjerelationer, som tar betalt
"Jag anser att det är självbedrägeri att kolla resultatet i sin åldersklass."
Vad är skillnaden på åldersklass och Herr/Damklass?
"Är det någon som tror att han har SÅLT sin start till sin son?"
Har träffat på sådana familjerelationer, som tar betalt
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 22:38Det var väl jag som målade upp något slags scenario högre upp och gav mig friheten att tilldela ynglingen son-status. Kan ju var arbetskollega, svärson, personlig tränare, sångcoach, privatdetektiv, inbrottstjuv... Vänta, är vi något på spåret här. Två br
Det var väl jag som målade upp något slags scenario högre upp och gav mig friheten att tilldela ynglingen son-status. Kan ju var arbetskollega, svärson, personlig tränare, sångcoach, privatdetektiv, inbrottstjuv... Vänta, är vi något på spåret här. Två br