Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hans, har du aldrig orienterat? Följande årsklasser finns normalt: 12, 14, 16, 18, 20, 21-35, över 35, 40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75 och ibland även 80 och 85. Gånger två då, för herrar och damer.

Jag tycker det är fusk.

Jag för min del respekterar de som vill tävla i sina åldersklasser. De som inte gillar det upplägget kan ju alltid starta i motionsklass.

Jag har erfarenhet av korrigeringar i resultatlistan och kan bekräfta att det kan ta några veckor. Skälet är förmodligen att man inte vill behöva göra rättning på rättning om det visar sig var mer en ett fel begånget. Så Björn S: hav tålamod, du får säker

Det är 2 frågor som skall besvaras här.

Första frågan är det fusk, då är svaret JA. Därefter kommer frågan om uppsåt.

Fråga 2. Är det rätt av Björn att presentera privata uppgifter om personen som var anmält i klassen M60 och på sättet som de presentera

Jag sa det tidigare men det tål tydligen att upprepas:

Regelbrott + oavsiktligt = regelbrott
Regelbrott + avsiktligt = fusk

Anklagar man någon/några för fusk så bör man ha torrt på fötterna. De utpekade kan yrka på förtal med stöd av brottsbalken kap 5.

Jag skrev det tidigare, om man inte haft chansen på en medaljplats tidigare kanske den känns ännu roligare när man skulle få den? det jag inte skrev var ungefär följande drapa:
I helgen sprang jag ett lopp där det var sex deltagare i min klass. i Herrklas

Magnus: Jag har orienterat, men jämförelsen haltar. Orienterarna springer olika banor i olika klasser.

Vad beträffar herr/dam-klass vet jag inte hur damerna resonerar. Jag behöver ju bara förhålla mig till helheten. Man får gärna dela in i klasser, jag

Hans
Det går förstå att andra är intresserade av åldersklasser även om du inte är det. Det går inte att bara utgå från hur man själv tänker.

Hans.

Jag är ej yngre längre och ointresserad av åldersklassplacering.
Men jag förstår de som så är.

(Ibland blir även jag stolt när jag råkar hamna på prispallen. Oftast på grund av obefintlig konkurrens. Men ändå. )

Hans.
Du kommer att uppnå mindre u

Hm. Av svaren att döma verkar jag framstå som ironisk. Så är inte fallet. Jag har inget emot klassindelningar även om jag inte bryr mig om dem för egen del. Klart slut.