Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 14:34Anna E, jag har ingen erfarenhet av dieter så du kanske har rätt. Personligen tror jag att livsstilsförändringar är det som krävs för att en person ska ha en stabil hälsosam vikt. Sen så tror jag inte att människor ska behöva gå hungriga eller att vara öv
Anna E, jag har ingen erfarenhet av dieter så du kanske har rätt. Personligen tror jag att livsstilsförändringar är det som krävs för att en person ska ha en stabil hälsosam vikt. Sen så tror jag inte att människor ska behöva gå hungriga eller att vara öv
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 14:48Visst, det kan vara möjligt att man ger sig själv bristsjukdomar pga en dålig diet och att det sen skulle kunna påverka energiförbrukningen. Det är inget jag har hört talas om att det händer "i verkligheten" i någon utsträckning men det låter ju inte helt
Visst, det kan vara möjligt att man ger sig själv bristsjukdomar pga en dålig diet och att det sen skulle kunna påverka energiförbrukningen. Det är inget jag har hört talas om att det händer "i verkligheten" i någon utsträckning men det låter ju inte helt
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 14:59Jacob, I västvärlden har mellan två och fem procent av befolkningen blodbrist. Av kvinnor som har menstruationer har ungefär fyra till åtta procent blodbrist som är orsakad av järnbrist. Dra ner på maten ytterliggare så kanske risken ökar om man nu bara t
Jacob, I västvärlden har mellan två och fem procent av befolkningen blodbrist. Av kvinnor som har menstruationer har ungefär fyra till åtta procent blodbrist som är orsakad av järnbrist. Dra ner på maten ytterliggare så kanske risken ökar om man nu bara t
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 15:17Att mängden röda blodkroppar inte går att påverka är ju långt ifrån sant, även om man bortser från bloddoping.
Höghöjdsträning, någon?
Eller varför inte läsa artikeln "Metoden som ökar mängden röda blodkroppar":
"En ökning av antalet röda blodkroppar -
Att mängden röda blodkroppar inte går att påverka är ju långt ifrån sant, även om man bortser från bloddoping.
Höghöjdsträning, någon?
Eller varför inte läsa artikeln "Metoden som ökar mängden röda blodkroppar":
"En ökning av antalet röda blodkroppar -
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 15:48Kanske uttryckte mig lite otydligt men jag har aldrig gått på diet. Livsstilsförändringen "ät mindre, spring mer" funkade nämligen på mig.
Kanske uttryckte mig lite otydligt men jag har aldrig gått på diet. Livsstilsförändringen "ät mindre, spring mer" funkade nämligen på mig.
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 16:01Golli -> Har du några belägg för att mängden röda blodkroppar påverkar energiförbrukningen negativt? För i min värld innebär sämre syreförbrukning en ökad anstränging för hjärta och lungor vilket innebär en ökad energiförbrukning.
Sen är det ju fortfara
Golli -> Har du några belägg för att mängden röda blodkroppar påverkar energiförbrukningen negativt? För i min värld innebär sämre syreförbrukning en ökad anstränging för hjärta och lungor vilket innebär en ökad energiförbrukning.
Sen är det ju fortfara
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 17:04Hejsan
Jag kan bara tala för min egen del. Jag har upptäckt att när jag kör hårda löppass tex. intervall el. fartlek så tappar jag mer i vikt än långpass.
Hejsan
Jag kan bara tala för min egen del. Jag har upptäckt att när jag kör hårda löppass tex. intervall el. fartlek så tappar jag mer i vikt än långpass.
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 18:01Jacob, Termogenesen brukar beräknas till ungefär 10 procent av den totala ämnesomsättningen, men varierar beroende på vad man äter. Förenklat minskat intag av järn pga kalorirestriktion tex jag ska vara nyttig äta keso, kycklig, sallad och havregrynsgröt
Jacob, Termogenesen brukar beräknas till ungefär 10 procent av den totala ämnesomsättningen, men varierar beroende på vad man äter. Förenklat minskat intag av järn pga kalorirestriktion tex jag ska vara nyttig äta keso, kycklig, sallad och havregrynsgröt
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 18:31Eftersom överätande har en klar evolutionär poäng undrar jag om det verkligen är så enkelt Golli.
Eftersom överätande har en klar evolutionär poäng undrar jag om det verkligen är så enkelt Golli.
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 21:14Martin:
Är troligtvis kortsiktigt då du bränner glykogenet som du äter tillbaka inom någon dag
Martin:
Är troligtvis kortsiktigt då du bränner glykogenet som du äter tillbaka inom någon dag